Doktor I Utbildnings Innovation (dee)

Tecnológico de Monterrey

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Doktor I Utbildnings Innovation (dee)

Tecnológico de Monterrey

beskrivning

Programmet PhD i Educational Innovation Det syftar till att utbilda forskare kunna ta ny kunskap för att bidra till utvecklingen av deras disciplin och är föremål för publicering, överföring och tillämpning. I denna anda har programmet utformats för att utbilda människor som kan utforma, genomföra och utvärdera pedagogiska lösningar på komplexa problem i landet och dagens samhälle.

Programmet har fyra forskningsprojekt för att klassificera både lärare och elever: Educational Psychology studier, studier av utveckling och användning av teknik, kulturstudier och disciplinära undersökningar.

Det är ett program som kräver studenterna att studera på heltid tillgänglighet, ligger i storstadsområdet i Monterrey under sina doktorandstudier och genomföra akademisk vistelse i Mexiko eller i utlandet med ett universitet som Tecnológico har ett avtal. Det varar åtta terminer eller mindre, beroende på tidigare studier med dem som räknas den sökande.

obj

Lärandemål

Forskarutbildningen i Educational Innovation allmänna mål är att utbilda forskare som kan bidra med ny kunskap inom områdena utbildning, och utforma, genomföra och utvärdera pedagogiska lösningar på komplexa problem i landet och dagens samhälle.

jag ditigido

Adresserat till

PhD i Educational Innovation syftar till att:

  • Academic forskarutbildning intresserad av en karriär som forskare inom ett offentligt eller privat institution för högre utbildning och / eller forskningscentra på utbildning eller andra samhällsvetenskap
  • pedagogiska administratörer i högskolor intresserade av att göra administrativa karriär inom institutioner som kräver en avslutad doktorand dess chefer.
  • Just nu, åtminstone i den närmaste framtiden (de kommande 50 åren), kommer antalet lärare med doktorsexamen inom utbildning behöver Mexiko och andra latinamerikanska länder helt enkelt att se till att minimi ackreditering av institutioner som erbjuder forskarutbildning i utbildning är sådan att efterfrågan överstiger utbudet mer än 15 gånger. Om alla aktuella doktorandprogram inom utbildning i Mexiko emot studenter vid full kapacitet, skulle det inte uppnås uppfyller institutionella krav fakulteterna i landet av läkare inom utbildning under de kommande 25 åren. Underskottet av läkare inom utbildning är ännu större i Latinamerika.

Det förväntas att de som är involverade i programmet kommer att ha följande egenskaper:

  • Viljan att studera på heltid i programmet (detta innebär att man tar minst 36 termin enheter).
  • Tillgänglighet för arkivering i storstadsområdet i Monterrey under forskarutbildningen.
  • intellektuell nyfikenhet utbildningsfrågor som kommer att leda till att genomföra systematiska förfrågan processer och generera ny kunskap.
  • kritiskt och kreativt tänkande i frågor om utbildning som leder till att innovationsprocesser och ständiga förbättringar.
  • Jag önskar att agera som en förändringsagent på arbetsplatsen där du kommer att utveckla professionellt.
  • Intresset för att utföra sin doktorsavhandling i någon av de nuvarande forskning som erbjuder programmet.
  • Behörighet muntlig och skriftlig kommunikation på både spanska och engelska, tillräckligt för att förstå och producera akademisk information på det språket.
  • Tillgänglighet för en akademisk vistelse i Mexiko eller utomlands, för att få en upplevelse som gör att du kan veta vad som görs inom utbildningen på andra institutioner, och att dela vad som görs på egen hand.
fördel

Fördel

ackrediteringar

Detta program har ackrediteringar och erkännanden från nationella och internationella institutioner såsom:

  • Programmet ackrediterat av det nationella registret över Quality Graduate (PNPC) i COCyT.
  • Provision på högskolor för Association of Skolor och högskolor Sydamerika (SACS).
  • Tecnológico de Monterrey är ackrediterat av kommissionen på Högskolor i Association of Skolor och högskolor Sydamerika att bevilja yrkesexamina och grader av mästare och doktorsexamen.
  • National Quality Graduate Program (PNPC) för det nationella rådet för vetenskap och teknik (COCYT).
  • Officiellt erkännande av ministeriet för allmän utbildning golfen.
planen

studieplan

första Termin

  • ED4022 teknik och innovation inom utbildning
  • ED5075 Research Proposal I
  • OP5062 Valbar I
  • OP5063 Valfri II

andra Termin

  • ED5076 Research Proposal II
  • OP5064 Valfri III
  • OP5065 Valfri IV
  • OP5066 Valfri V

tredje terminen

  • ED5077 Research Proposal III
  • ED5078 Research Seminar I
  • Valfri OP5067 VI
  • OP5068 Valfri VII
  • Valfri OP5069 VIII

fjärde terminen

  • Jag riktade ED5081 Research
  • ED5082 Research riktad II
  • Valfri OP5070 IX
  • OP5071 Valfri X

femte terminen

  • ED5079 Research Seminar II
  • ED5083 forskning syftar III
  • ED6033 doktorsavhandling I
  • ED6034 doktorsavhandling II
  • OP5072 Valfri XI

sjätte Termin

  • ED6035 doktorsavhandling III
  • ED6036 doktorsavhandling IV
  • ED6037 doktorsavhandling Research V
  • ED6038 doktorsavhandling VI

sjunde terminen

  • ED5080 Research Seminar III
  • ED6039 doktorsavhandling VII
  • ED6040 doktorsavhandling VIII
  • ED6041 doktorsavhandling IX
  • ED6042 doktorsavhandling X

åttonde Termin

  • ED6000 disputation
  • ED6043 doktorsavhandling XI
  • ED6044 XII doktorsavhandling
  • ED6045 doktorsavhandling XIII
  • ED6046 doktorsavhandling XIV
examinerade

examinerade

Doktorsexamen i Educational Innovation syftar till att utbilda forskare inom utbildningsområdet som har möjlighet att:

disciplinära färdigheter:

  • Designa, implementera och utvärdera pedagogiska forskningsprojekt som behandlar lösningar på komplexa problem i landet och det moderna samhället i utbildningen.
  • Generera ny kunskap för att lösa pedagogiska problem (nationella och internationella) och BEGÄRAN av förslag och förbättringsstrategier för pedagogisk utveckling.
  • Motion proaktiv ledarskap i organisationer bedriver utbildningsverksamhet, utforma och genomföra innovativa projekt som leder till konkreta och hållbara förbättringar i utbildning.

Övergripande färdigheter:

  • Lära sig på egen hand, i en självstyrd, självständiga och självreglerande, vilket gör att examen för att uppdatera sina kunskaper, utbildning, under hela sitt liv.
  • Samarbeta i tvärvetenskapliga utbildningsprojekt, genom interaktion och främja synergier med nyckel som gör det möjligt att uppnå vissa mål på ett effektivt sätt.
  • Identifiera och lösa pedagogiska problem genom innovationsprocesser.
  • Med hjälp av informations- och kommunikationsteknik för att stödja olika utbildningsprojekt, liksom själva forskningen.
  • Hantera information för att lagra, hämta och bearbeta information, så det är alltid tillgänglig när det behövs.
  • Motion kritiskt tänkande för att bestämma graden av trovärdighet som har viss information i form av källan varifrån och dess förenlighet med olika referenser.
  • Meddela resultaten av pedagogisk forskning, både mottaglig sätt (läsa och lyssna) som produktivt (skriva och tala).
  • Motion etiska principer i sin verksamhet som utbildare i allmänhet, liksom forskare, i synnerhet.
  • Utveckla en personlig livsplan som antar identiteten av en framtida forskare läkare bör ha.

Behörighetskrav

  • Har fullgjorts grundutbildning (obligatoriskt) och master (valfritt).
  • Den sökande måste ha en genomsnittlig större än eller lika med 90/100 i nivå med tidigare studier som har avslutat betyg.
  • Att ha en poäng högre än eller lika med 600 i antagningsprov Forskarutbildning (PEAP) ITESM.
  • Att ha en poäng högre än eller lika med 550 i Test av Inglés som främmande språk (TOEFL).
  • Skicka ett brev av ansökan om upptagande; en meritförteckning; en uppsats ange skälen till att vilja studera en doktorsexamen i Educational innovation; och en föreslagna forskningsprojektet, kopplat till ett forskningsprogram, kandidaten anses möjligt för hans doktorsavhandling. Dessutom måste du begära att skicka tre rekommendationsbrev.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Juli 2018
Duration
Varaktighet
8 terminer
Heltid
Information
Deadline
Locations
Mexiko - Monterrey, Nuevo Leon
Startdatum: Juli 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Juli 2018
Mexiko - Monterrey, Nuevo Leon
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan