Läs den officiella beskrivningen

Studenten ska utveckla tillämpad och högspecialiserade kompetens och praktiska färdigheter i förvärvet, tolkning, förståelse och tillämpning av de principer marketing management. Genom Doktorsavhandling, i vilken auktorisationen kulminerar skulle ett kvalificerat studenten visa tecken på oberoende och originellt vetenskapligt arbete. Avhandlingen skulle utgöra ett beslutat bidrag till kunskap om och insikt i ämnet disciplin samt forskningsområdet. Kvalificerade studenter skulle också visa kompetens i tillämpningen av relaterad forskning metodik och korrekt skrivet och / eller muntlig kommunikation av forskningsprocessen och resultat. Studenten ska kunna reflektera över hans / hennes beslut och forskningsansökningar, för att bedöma effekten av dessa i den holistiska sammanhang marknadsföring.

Behörighetskrav

En studerande som är i besittning av en master examen i Marketing Management med minst 65% eller högre på NQF nivå 8 eller 9 kan ansöka om antagning till denna examen. Dekanus vid fakulteten för ledningen kan vägra en elev tillträde till forskar examen om anser att studentens akademiska bakgrund är otillräcklig för de föreslagna studierna.

Kontaktuppgifter

Namn: Prof M Roberts-Lombard
Tel: 27 (0) 11 559 3031 / E-post: mornayr@uj.ac.za

Program undervisas på:
Engelska

Se 70 fler kurser från University of Johannesburg »

Denna kurs är På campus
Startdatum
Feb 2020
Duration
2 - 4 år
Deltid
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Feb 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Feb 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum