117685_KU_RankingQS_800x800px_0202.jpg

Doktorsexamen i företagsekonomi

Koç Ph.d.-programmets huvuduppgift är att utbilda eleverna att bli inflytelserika forskare i sina studier på högskolor över hela världen. Intresserade studenter ska önska en akademisk position vid ett högskolan och ha motivation och förmåga att uppnå detta mål. Av detta skäl är vårt program inte ett lämpligt alternativ för personer som planerar att arbeta i branschen.

Tre aspekter av programmet står ut för att bidra till att uppnå sitt primära mål att utbilda högkvalitativa forskare:

Kvaliteten på fakulteten

Koç GSB Fakultetsmedlemmar har doktorander från välrenommerade doktorandprogram över hela världen, är forskningsaktiva och publicerar i högsta tidskrifter inom sitt kompetensområde (klicka här för en lista över senaste publikationer). Dessutom är ett antal fakulteter representerade i redaktionella översynskort av högsta tidskrifter.

Programstruktur

Koç University PhD i Business Administration program har en flexibel struktur för att rymma studenter med unika mål och bakgrund. Till exempel kan doktorgradskandidater i marknadsföring fokusera på konsumentbeteende, strategi eller modellering och anpassa deras kursarbete i enlighet därmed. Denna anpassning kan innebära att man tar kurser från relaterade discipliner, inklusive ekonomi och psykologi.

Observera att våra programkrav är inriktade på att utveckla konceptuella och metodiska färdigheter, vilket är avgörande för att producera kvalitetsvetenskaplig forskning.

Studentstöd

Koç GSB-fakulteten är avsedd för utbildning av Phd-studenter och samarbetar med dem om gemensamma projekt. Publicerade papper som härrör från sådana samarbeten försäkrar framgången med detta tillvägagångssätt. Doktorand har mycket begränsat läraransvar, så att de kan fokusera på sitt forskningsprogram och utveckla sina forskningsfärdigheter utan mycket distraktion i sin tid.

För studenter intresserade av experimentella metoder finns ett dedikerat marknadsföringslaboratorium med tjugo enstaka laboratoriestationer. Datainsamling förenklas tack vare specialiserad programvara som hanterar studiemeddelanden, deltagarregistreringar och extra kredituppgifter.

Vi betonar en stödjande kultur bland våra doktorander och fokuserar på gruppens kollektiva framgång snarare än enskilda studenter. Resultatet av en stödjande social miljö gör att eleverna kan skapa värdefulla relationer med sina kollegor i programmet.

Antagningskriterier

För att ansöka om doktorandprogrammet måste sökandena fylla i onlineapplikationen och ladda upp följande

• GMAT / GRE-, TOEFL- och ALES-testresultat (GMAT- och TOEFL-poäng ska skickas till institutionens nummer 0163 och GRE-värdet ska skickas till institutionens nummer 0668) Minimumål för testen är:

GMAT 600

GRE 150

TOEFL 80 (IBT)

• En officiell akademisk utskrift från varje universitet deltog

• En redogörelse för syfte som beskriver ditt föreslagna studieområde och varför du är beredd på detta program.

• Tre (eller fler) rekommendationsbrev. Kandidaten ska tillhandahålla kontaktuppgifter för dem som kommer att fylla i referensbreven i onlineapplikationen. De kommer att förses med webblänken till referensbrevet via e-post.

• En curriculum vitae

• Betalningsavgift för ansökningsavgift

Utvalda sökande kommer att krävas en intervju av forskarskolan.

Undervisning och stipendier

Det finns ingen studieavgift för någon av våra doktorander. program som alla erbjuds med fullständiga stipendier till en utvald grupp kandidater varje år.

Stipendierna inkluderar:

  • 100% undervisnings stipendium
  • Månadslön
  • Gratis boende eller bostadsbidrag
  • Övriga förmåner (sjukförsäkring, kontorslokal, bärbar dator, reseutmärkelser för konferenser)

118081_Business-Management-Studies7.png

Program undervisas på:
Engelska

Se 14 fler kurser från Koc University - Istanbul Turkey »

Senast uppdaterad July 13, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Sep 2019
Duration
4 år
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sep 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum