Doctor of Business Leadership
Australian Graduate School of Leadership
Nyckelinformation
Campus läge
Sydney, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 - 5 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
AUD 99 804 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jun 2024
Introduktion
Ett viktigt karriärmärke
Doctor of Business Leadership (DBL) är utformad för att förbereda ledande befattningshavare att mer effektivt ta ett övergripande ledaransvar inom en betydande organisation för flera affärsenheter som verkar på intensivt konkurrenskraftiga nationella och globala marknader. DBL innebär en inlärningsresa som har identifierats av företagsledare, deras styrelser och tidigare DBL-deltagare som en viktig förberedelse för att hantera en organisationsmiljö som kommer att radikalt omvandlas under de kommande åren.
Många företagsledare har fått sina formella organisatoriska positioner som en följd av sina prestationer och meriterande prestationer, kompletterade med allmän ledarutbildning i kurser som MBA, men har ofta inte haft möjligheter att genomföra högre ledarskapskurser för att förbereda ledande företagsledare till hantera den nya företagsmiljön. . DBL utrustar kandidater för att påskynda sin ledarutveckling genom att hjälpa dem att uttryckligen uttrycka sin implicita personliga kontingenta ledarskapssätt, utifrån deras personliga ledarskap.
DBL ger personliga utmaningar och möjligheter att förbättra kapaciteten för erfarna chefer som har visat förmågan att bidra till framgången för sina företag under minst en tioårsperiod och som har avslutat en magisterexamen i en relevant affärs- eller ledarskapsdisciplin. DBL återspeglar förslaget ”när teori dras ut genom praktikforskning är det mer troligt att framgångsrikt leda framtida praxis.” I huvudsak är god teori god praxis.
Kursutfall
Efter avslutad kommer kandidaterna att ha:
- En omfattande förståelse av ledarskapsteori och dess konsekvenser för ledarskapsövning;
- Större personligt förtroende och förmåga att innovera och leda till anpassning till alltmer komplexa och osäkra samverkan mellan flera intressenter.
- Känslighet mot kulturell, social, demografisk och ekonomisk förändring och mångfald som återspeglas i deras beslutsfattande och kommunikation.
- Möjligheten att kritiskt analysera ur ett helhetsperspektiv ledarskapsproblem som sannolikt kommer att uppstå och påverka deras organisationers framtida resultat.
- En uppskattning av den roll som företagsledarskap har för att säkra socialt ansvariga resultat. och
- Demonstrerade och motiverade ett originellt och viktigt bidrag till ledarskapsövningen.
Kursens längd
(a) Minimitiden för genomförande är normalt två års motsvarande heltidsstudie. (Cirka 40 timmar per vecka under trimestrar)
(b) Den maximala tiden för avslutande av DBL (inklusive perioder med godkänd avstängning av anmälan) är normalt tre kalenderår för en heltidskandidat.
(c) Kandidater som är inskrivna på deltid omfattas av tidsramar dubbelt så länge som nämns i punkterna ovan. (Cirka 20 timmar per vecka under trimestrar)
(d) En kandidat som framgångsrikt avslutar de erforderliga dubbelämnen med kredit eller högre betyg men inte går vidare till ”avhandlingsstadiet” kan avsluta med ett examensbevis för företagsledning.
Antagningskriterier
Sökande till doktorandprogrammet förväntas uppfylla följande akademiska kriterier:
- Besittning av en magisterexamen enligt avhandling eller avhandling som är lämplig för sökandens yrkesområde. eller
- Besittning av en magisterexamen med kurser som är lämpliga för den sökandes yrkesområde som är klar med en överlägsen standard. eller
- Besittning av en kandidatexamen med hedersbetygelser (vanligtvis 1: a klass eller klass 2A Honours nivå eller motsvarande); eller
- Under exceptionella omständigheter, en motsvarande akademisk bakgrund som universitetet anser vara lämplig förberedelse för självständigt studie- och forskningsarbete på doktorandnivå.
En sökande kan vara skyldig att tillfredsställa universitetet att de kan förstå och kommunicera i både skriftlig och muntlig engelska på en nivå som är tillräcklig för att bedriva doktorandnivåforskning. För att gå vidare till steg 2 måste kandidaten presentera ett kritikförslag som uppfyller deras granskningspanel.
Förutom de akademiska kriterierna som anges ovan förväntas sökanden normalt ha minst 10 års relevant yrkesutbildningspraktikupplevelse för att bli antagen till kursen.
Det engelska antagningskravet är Academic IELTS 7.0 (inget band mindre än 7,0) eller motsvarande.
Sökande som har medborgarskap eller permanent långtidsresidens (minst tio år) och har avslutat studier på gymnasiet eller högre utbildningar (följande högskolor) i följande länder är undantagna från att behöva tillhandahålla bevis på engelskspråkighet: Amerikanska Samoa, Australien, Botswana, Kanada ( exklusive Quebec), Fiji, Ghana, Guyana, Irland, Jamaica, Kenya, Lesotho, Liberia, Nya Zeeland, Nigeria, Papua Nya Guinea, Samoa, Singapore, Salomonöarna, Sydafrika, Tonga, Trinidad och Tobago, Storbritannien (inklusive norra Irland), Förenta staterna, Zambia, Zimbabwe, eller där instruktionen för en tidigare tertiär utbildning (undervisning, bedömning och tentamen) var helt på engelska. Australiska kandidater kan vara berättigade att ansöka om ett FEE-HELP-lån från den australiensiska federala regeringen för att betala hela eller delar av sina anmälningsavgifter.
För mer information om avgiftshjälp se: https://www.studyassist.gov.au/help-loans/fee-help
vittnesmål
Lisa GriffithsMin erfarenhet av att utföra DBL-programmet har varit pålitligt utmanande, spännande, utmattande och oerhört givande. Jag kan inte börja betona den direkta implikationen som DBL har haft i min ledarpraxis. Det har bidragit inte bara till mig själv som ledare utan också till den otroliga tillväxten och framgången för den underbara organisationen som jag är privilegierad att leda. OzChild har haft sina största framgångar under de år jag har slutfört DBL. Jag är skyldig för inlärningen och hoppas att jag kan erbjuda något tillbaka i framtiden för AGSL. |
Jessica MurphyDoctor of Business Leadership var avgörande i min utveckling som ledare och den påverkan jag har som ledare pågår. Kursen gav möjlighet att stå tillbaka och reflektera över förhållandet mellan ledarteori och praktik, nya affärsutmaningar och möjligheter. I ett nötskal kunde jag generera insikter som stödde mig att svara på ledarskapsproblem mer effektivt - gynnade inte bara min utveckling som ledare utan den organisatoriska effekten och den fortsatta hållbarheten jag var ansvarig för. Inlärningarna fortsätter att vara lika relevanta för mig i min senaste roll som entreprenör för mitt eget företag - att ge råd till andra företag och myndigheter i deras roller som verkställande ledargrupper. |
Professor Frank BillsonJag utvecklade ett intresse för att bli mer djup involverad i studiet av ledarskap och beslutade slutligen att utföra en DBL av personligt intresse. Det följde många exempel där mina ledarskapsbidrag berikades av mitt engagemang i DBL-kursen, inklusive att bestämma en styrelsestruktur för ett globalt initiativ för eliminering av undvikbar blindhet, ett gemensamt program från Världshälsoorganisationen (WHO) och Internationella byrån för förebyggande av blindhet (IAPB) med ett internationellt medlemskap av icke-statliga organisationer, yrkesföreningar, ögoninstitut och företag. Professor Frank Billson AO |
John HarveyEfter avslutad DBL har jag fått förtroendet och förmågan att acceptera och framgångsrikt fullfölja ledarutmaningar som jag annars inte skulle ha försökt. En av de stora fördelarna med att DBL har fullbordats har varit förbättringen av min förmåga att mentorera andra ledare. Sedan jag fullbordat DBL har jag blivit uppmanad att ge ledarskap för att övervinna viktiga utmaningar som ett antal organisationer medverkar med. Min förmåga att ge detta ledarskap har förbättrats avsevärt genom mitt deltagande i DBL. DBL har också gjort det möjligt för mig att bättre erkänna, prioritera och kritiskt utvärdera högprioritera framväxande ledarskapsproblem och förstå och tillämpa lämpliga strategier för att utveckla argument i stora förhandlingar. " Dr John Harvey AO, tidigare direktör, IBM |
Dale BlythMin karriär har etablerats på två decennier av teknisk och praktisk erfarenhet; även om detta inte uppfyllde min personliga intriger med vad ledarskap är. DBL gjorde det möjligt för mig att kritiskt reflektera över mina erfarenheter tidigare och nu och sedan tillämpa teori för att dissekera dessa konsekvent. DBL har varit en avgörande inlärningsupplevelse som har gjort det möjligt för mig att ta en metodisk inställning till störningar och förändringar när de dyker upp och leder igenom dessa händelser mer effektivt. Min förmåga att coacha, utveckla och mentorera teammedlemmar har förbättrats avsevärt till följd av detta program och lämnat en arv från mitt bidrag inom de organisationer jag arbetar med. Tillämpningen av mitt arbete från DBL fortsätter att utvecklas och säkerställa att mina ledaregenskaper är effektiva i ett ständigt föränderligt affärslandskap. |
Antagningar
Läroplan
Kursens längd
- Minimitiden för genomgång är normalt två års motsvarande heltidsstudier. (Cirka 40 timmar per vecka under trimestern)
- Den maximala tiden för slutförande av DBL (exklusive perioder av godkänd avstängning av inskrivning) kommer normalt att vara tre kalenderår för en heltidsanställd kandidat.
- Kandidater som är inskrivna på deltid är föremål för tidsramar dubbelt så långa som nämnts i punkterna ovan. (Cirka 20 timmar per vecka under trimestern)
- En kandidat som framgångsrikt slutför de obligatoriska dubbla ämnena med tillgodoräknande eller högre betyg men inte går vidare till "uppsatsstadiet" kan avsluta med ett Graduate Diploma of Business Leadership.
vittnesmål
Lisa GriffithsMin erfarenhet av att utföra DBL-programmet har varit pålitligt utmanande, spännande, utmattande och oerhört givande. Jag kan inte börja betona den direkta implikationen som DBL har haft i min ledarskapsverksamhet. Den har bidragit inte bara till mig själv som ledare utan också till den otroliga tillväxten och framgången för den underbara organisation som jag har förmånen att leda. OzChild har haft sina största framgångar under de år jag har genomfört DBL. Jag är skyldig för inlärningen och hoppas att jag kan erbjuda något tillbaka i framtiden för AGSL. |
Jessica MurphyDoctor of Business Leadership var avgörande i min utveckling som ledare och den påverkan jag har som ledare pågår. Kursen gav möjlighet att stå tillbaka och reflektera över förhållandet mellan ledarteori och praktik, nya affärsutmaningar och möjligheter. I ett nötskal kunde jag generera insikter som stödde mig att svara på ledarskapsproblem mer effektivt - gynnade inte bara min utveckling som ledare utan den organisatoriska effekten och den fortsatta hållbarheten jag var ansvarig för. Lärdomarna fortsätter att vara lika relevanta för mig i min senaste roll som entreprenör för mitt eget företag - att ge råd till andra företag och myndigheter, i deras roller som verkställande ledningsgrupper. |
Professor Frank BillsonJag utvecklade ett intresse för att bli mer djup involverad i studiet av ledarskap och beslutade slutligen att utföra en DBL av personligt intresse. Det följde många exempel där mina ledarskapsbidrag berikades av mitt engagemang i DBL-kursen, inklusive att bestämma en styrelsestruktur för ett globalt initiativ för eliminering av undvikbar blindhet, ett gemensamt program från Världshälsoorganisationen (WHO) och Internationella byrån för förebyggande av blindhet (IAPB) med ett internationellt medlemskap av icke-statliga organisationer, yrkesföreningar, ögoninstitut och företag. Professor Frank Billson AO |
John HarveyEfter slutförandet av DBL har jag fått förtroendet och förmågan att acceptera och framgångsrikt slutföra ledarskapsutmaningar som jag annars inte skulle ha försökt. En av de stora fördelarna med att DBL har fullbordats har varit förbättringen av min förmåga att mentorera andra ledare. Sedan jag fullbordat DBL har jag blivit uppmanad att ge ledarskap för att övervinna viktiga utmaningar som ett antal organisationer medverkar med. Min förmåga att ge detta ledarskap har förbättrats avsevärt genom mitt deltagande i DBL. DBL har också gjort det möjligt för mig att bättre erkänna, prioritera och kritiskt utvärdera högprioritera framväxande ledarskapsproblem och förstå och tillämpa lämpliga strategier för att utveckla argument i stora förhandlingar. " Dr John Harvey AO, tidigare direktör, IBM |
Dale BlythMin karriär har grundats på två decennier av teknisk och praktisk erfarenhet; även om detta inte uppfyllde min personliga intriger med vad ledarskap är. DBL gjorde det möjligt för mig att kritiskt reflektera över mina erfarenheter tidigare och nu, och sedan tillämpa teori för att dissekera dessa konsekvent. DBL har varit en avgörande läroupplevelse som har gjort det möjligt för mig att ta ett metodiskt förhållningssätt till störningar och förändringar när de dyker upp och leder igenom dessa händelser mer effektivt. Min förmåga att coacha, utveckla och mentor teammedlemmar har förbättrats avsevärt som ett resultat av detta program, vilket lämnar ett arv från mitt bidrag inom de organisationer jag arbetar med. Tillämpningen av mitt arbete från DBL fortsätter att utvecklas och säkerställer att mina ledaregenskaper är effektiva i ett ständigt föränderligt affärslandskap. |
Programresultat
Kursutfall
Vid slutförandet kommer kandidater att ha:
- En omfattande förståelse av ledarskapsteori och dess konsekvenser för ledarskapsövning;
- Större personligt förtroende och förmåga att innovera och leda till anpassning till alltmer komplexa och osäkra samverkan mellan flera intressenter.
- Känslighet mot kulturell, social, demografisk och ekonomisk förändring och mångfald som återspeglas i deras beslutsfattande och kommunikation.
- Möjligheten att kritiskt analysera ur ett helhetsperspektiv ledarskapsproblem som sannolikt kommer att uppstå och påverka deras organisationers framtida resultat.
- En uppskattning av den roll som företagsledarskap har för att säkra socialt ansvariga resultat. och
- Demonstrerade och motiverade ett originellt och viktigt bidrag till ledarskapsövningen.