Royal Holloway, School of Management

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Våra rötter: Royal Holloway College invigdes av HM Drottning Victoria 1886. År 1900 både Royal Holloway och Bedford Högskolor upptogs som skolor vid universitetet i London. Året 1985 ser sammanslagningen av Bedford och Royal Holloway College. År 1990 Centrum för management skapades under fakulteten för sociala studier. Tack vare våra grundare, historiker Charles Harvey och Bob Fitzerald, 1993 såg centrumet förstärknings skolan status.

Enstaka hedrar erbjöds från 1994 och 2000 flera masterprogram hade utvecklats. Erfarenhet av undervisning en egen MBA globalt för Flemings (senare JP Morgan) hjälpte skolan vinner kontraktet att leverera University of Londons MBA på distans, som började 2000. År 2005 både vår på campus och distansutbildning MBA kurser ackrediterade av AMBA. Under 2010-11 skolan flyttar inom ramen för den nya Fakulteten för ekonomi och organisation, tillsammans med två andra fakulteter: humanistiska fakulteten och samhällsvetenskap samt naturvetenskapliga fakulteten med var förvaltas av en Dean.

Där vi är nu: Växande från klarhet till klarhet har vi nu över 85 lärare som täcker de viktigaste områdena förvaltning, med över 1000 studenter och cirka 400 doktorander över vår svit av masterkurser. Dessutom har vi ca. 80 doktorander.

Faciliteter

Våra moderna faciliteter återspeglar vårt engagemang för att bygga upp en miljö som förskott kritiskt tänkande och förbättrar tillämpning av ny kunskap

Vår skola har sina egna datorsalar för doktorsexamen och mastersstudenter, plus toppmodern teknik (inklusive videokonferenser) i flera föreläsningssalar inom Moore Complex. Dessutom är vi bekvämt beläget intill datacentralen som är öppen 24/7.

Den School of Management s £ 3.000.000 Moore förlängning öppnades officiellt den 26 Oktober 2011 av Sir Alex Reed CBE, som är en lång tid anhängare av kollegiet och School of Management och grundare beskyddare av Royal Holloway företagare. Händelsen firades också skolans 21-årsjubileum.

Den nya tillbyggnaden ger högkvalitativa, moderna faciliteter för både personal och studenter. Detta innefattar åtta särskilt seminarium / grupprum, tre innovativa flexibla arbets skida och skapandet av en central atrium som ger flexibel social och arbetsutrymme. Explicit utnyttjades av hållbara funktioner för att maximera minskning av byggnadens klimatpåverkan.

Den Bedford Bibliotek har en omfattande samling av böcker om management. Böckerna sträcker sig från de mer traditionella områdena ekonomi och redovisning, fram till marknadsföring och företagsledning informationssystem, både i förhållande till företagens sociala ansvar och miljömässig hållbarhet.

Biblioteket erbjuder ett utbud av elektroniska resurser, däribland Mintel Rapporter och Business Source Complete, en stor samling av affärstidningar samt industri och landrapporter. Studenterna har också tillgång till finansiella databaser som Datastream och Mergent Online, som ger företaget och branschinformation.

Världen universitetsrankningar

Royal Holloway var rankad 102: a på 2013-14 Times Higher Education World University Rankings offentliggjordes i september 2013 Rankad 12: e totalt i Storbritannien, Guide har beskrivits Royal Holloway som "verkligen världsklass."


Royal Holloway är rankad femma i världen (den första i Storbritannien) i kategorin "International Outlook": Erkänna vårt bredare utsikterna som ett globalt universitet. Rankingen använder tre separata indikatorer för att bedöma "internationell utblick" - andelen internationell personal och studenter och forskning i form av papper som är medförfattare med minst en internationell partner.

Universitetet är också särskilt högt betyg för vittgående konsekvenser för forskningen, poäng 97,5 procent för citat: ytterligare befästa Royal Holloway ställning som en av världens främsta forskningsinstitutioner.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se PhD »

Program

Skolan erbjuder också:

PhD

Phd Förvaltning

Campusstudier Heltid Deltid 3 - 6 år August 2016 Storbritannien Egham + 1 fler

Vår <strong>Filosofie doktor (PhD)</strong> och <strong>Master of Philosophy (MPhil)</strong> är huvudsakligen baserad kring en fördjupad studie av ett visst ämne, som styrs av en eller flera anställda som är experter och aktiva forskare inom sina områden, och erfarna handledare forskningsområden. [+]

Programmet innebär en period av ihållande fördjupad studie av ett specifikt ämne och syftar till att: - ge möjlighet att förbättra den studerandes kunskaper i det breda området och att studera de teoretiska grunderna och specifika metoder för motivet - se till att eleven upptäcker och kritiskt granskar bakgrundslitteratur i ämnet - ge den studerande den stimulans som behövs för att utveckla originalitet och kreativitet inom forskning - ge studenten möjlighet att utveckla färdigheter i att göra och testa hypoteser eller frågeställningar, att utveckla ny teori, och i planeringen och genomföra undersökningar för att upptäcka nya insikter - att genom kritisk granskning av skriftliga arbeten och muntliga presentationer, att en möjlighet för studenten att utveckla färdigheter i att skriva och presentera resultaten av forskningen i lärda tidskrifter och monografier. Varför välja den här kursen? Vår Filosofie doktor (PhD) och Master of Philosophy (MPhil) är huvudsakligen baserad kring en fördjupad studie av ett visst ämne, som styrs av en eller flera anställda som är experter och aktiva forskare inom sina områden, och erfarna handledare forskningsområden. Skolan har över 60 forskningsaktiva lärare, från mer än 10 länder, som täcker de viktigaste områdena förvaltning. Studenterna arbetar i nära samarbete med etablerade forskarlag, och spela en fullständig och aktiv del i skolans forskning och undervisning. Anställbarhet och karriärmöjligheter Doktorander och MPhil studenter är viktiga medlemmar i vår gemenskap och ett antal studenter går vidare till säkra positioner antingen hos oss eller vid andra topprankade universitet eller företag. Under hela forskarutbildningen förväntas du publicera ditt arbete, antingen som arbetsdokument, tidskriftsartiklar och konferenspapper. Under år två och tre finns ofta möjligheter att få erfarenhet av undervisning. Konsulttjänster och liknande uppdrag kan också vara tillgängliga och kan ibland ge ytterligare intäkter till studenter. [-]