Filosofie doktor

Hitta 839 doktorsprogram 2016

PhD

En PhD, eller en filosofie doktor, är en påbyggnadsexamen som man får när man avslutar ett doktorsprogram på universitetet. Det finns en mängd olika ämnen man kan ta en PhD i, och program över hela världen erbjuder toppkvalitativ utbildning där man får lära från experterna inom respektive område. PhD-program förbereder till exempel studenterna på en karriär inom den akademiska världen, på forskning inom det offentliga eller inom industrin.


Krav på PhD-program varierar beroende på vilket land det är fråga om, samt på universitetet och programmet. De flesta PhD-program kräver att den som söker har en masterexamen, men en del accepterar även kandidater som bara har en kandidatexamen. De flesta program tar minst 3 eller 4 år att slutföra och kräver en kombination av kurser och forskning, och på en del program förväntas det att PhD-studenten undervisar studenter på kandidatnivå samt publicerar artiklar. Huvudfokus på de flesta PhD-program ligger på kandidatens självständiga forskning som mynnar ut i en avhandling som eventuellt kan publiceras och som kommer med ett betydande bidrag till ämnet i fråga. Studenten måste försvara sin avhandling framför en expertpanel.


För att få mer information om de olika sorternas PhD-program, se igenom alternativen nedan eller begränsa din sökning genom att använda rutorna ovan. 

Läs Mer

Läkare Utbildningsnivå - Högre Utbildning (EDD)

University of Liverpool Online Programmes
Online Deltid 4 - 5 år Öppen antagning Storbritannien Liverpool

Förvärva de kunskaper, färdigheter, självförtroende och akademiska meriter för att spela en ledande roll i högre utbildning runt om i världen. Vår 100% online doktor Utbildning - Högre utbildning (EDD) antar en integrerad helhetssyn på lärande och [+]

PhD-examen 2016. Förvärva de kunskaper, färdigheter, självförtroende och akademiska meriter för att spela en ledande roll i högre utbildning runt om i världen. Vår 100% online doktor Utbildning - Högre utbildning (EDD) antar en integrerad helhetssyn på lärandet och fokuserar på den senaste praktiken, forskning och ledarskap tänkande inom Högskoleverket miljöer. Programmet lägger stor vikt vid att utveckla en djup förståelse av universitet, som verkar i ett globalt sammanhang, som platser för inlärning och som lärande institutioner. Fokus ligger på användning av yrkeskunskaper, akademiska och politiska litteraturen, och publicerade och personlig forskning för att främja ledare i hjärtat av institutionell utveckling. Motsvarande i status till en doktorsexamen, är EDD en professionell doktorsexamen med inriktning på högre utbildning som ett globalt företag. Läroplanen för EDD är konstruerad i ett internationellt perspektiv - med hjälp av forskning, fallstudier, policy och akademisk litteratur från internationella källor - att slutföra internationell erfarenhet. Moduler ingår Ledarskap, politik och institutionell förändring, Action Forskning för pedagogiskt ledarskap och internationalisering och effekterna av globala trender. Vid sidan av de centrala moduler, elever vardera skriva ett forskar utvecklingsplan (DDP) reflekterar över deras utveckling som doktorand praktiker och forskare. Behörighetskraven inkluderar en magisterexamen från en erkänd institution, och minst två års relevant arbetslivserfarenhet, varav minst ett visst ansvar för att samordna eller hantera aktiviteten hos kollegor. Studenterna måste ha pågående utrymme att interagera med andra Högskoleverket yrkesverksamma samt att bedriva undersökande övningar i undervisningsmiljö för att slutföra uppgifter för bedömning på programmet. [-]

Läkare Utbildning (Ed.D.) I Småbarnsfostran

Walden University
Online Heltid Deltid September 2016 Amerikas förenta stater USA Online

Den tidiga barndomen fältet sammanför familjer, yrkesverksamma, program och organ som påverkar varje aspekt av barns liv, från prenatal utveckling genom 8 ålder. Vår doktor Utbildning (EDD) med inriktning mot småbarnsfostran förbereder dig för att främja positiva resultat för små barn och deras familjer i roller såsom tidig barndom lärare, lärarutbildare, forskare ... [+]

Doktor Utbildning (Ed.D.) i småbarnsfostran Har du strävar efter att driva omvälvande utbildnings förändring i din institution och samhälle? Designad för praktiker och administratörer från P-12 till högre utbildning, erbjuder Walden University online Doktor Utbildning (EDD) program flexibilitet och alternativ för att uppfylla dina behov, även om dessa behov förändras längs vägen. Med livslångt Learner Pathway, studenter i EDD-programmet och utbildningsspecialist (EDS) program alla vidta samma första årets kurser. Det innebär att om du väljer att byta grad vägar, behöver du inte börja om från början, vilket sparar både tid och pengar. Du kan: Välj en kurs belastning som är rätt för dig. Dra nytta av praktiskt stöd, från din första kurs till din doktorsavhandling eller avhandling. Överför poäng från tidigare kurser för att påskynda din tid till examen slutförts. Applicera forskning och teori för att ta itu med viktiga frågor inför dagens klassrum och samhällen. Vår doktor Utbildning (EDD) Programmet förbereder dig för att bli en mer effektiv och inflytelserik ledare som du omedelbart kan tillämpa de senaste utbildningsstrategier i din inlärningsmiljö, oavsett om du arbetar i P-12, tidig barndom, eller högre utbildning. Under programmet kommer du samarbeta med verkliga fallstudier, interaktiva verktyg, och doktorand intensiva stödkurser som kommer att hjälpa finslipa din forskning och akademiska skrivförmåga, guida dig genom dina kurser, och förbereder dig för ett framgångsrikt slutförande av din doktorsavhandling eller avhandling. Våra kunniga lärare, personal och supporttjänster är med dig varje steg på vägen, från början av dina Foundations kursen till slutförandet av din hörnsten. Den tidiga barndomen fältet sammanför familjer, yrkesverksamma, program och organ som påverkar varje aspekt av barns liv, från prenatal utveckling genom 8 ålder. Vår doktor Utbildning (EDD) med inriktning mot småbarnsfostran förbereder dig för att främja positiva resultat för små barn och deras familjer i roller som den tidiga barndomen lärare, lärarutbildare, forskare, beslutsfattare och andra positioner som arbetar med små barn, familjer och samhällen. * Under hela programmet, kommer du att utforska de komplexa familjära, kulturella, samhälleliga och utvecklings influenser som påverkar barns utveckling och lärande. Du kommer kritiskt granska aktuell forskning inom området om ämnen som barns utveckling, familje partnerskap, innehåll kunskap, bedömning, effektiva metoder, ledarskap och opinionsbildning. Använda verkliga fallstudier och innovativ teknik kommer du att undersöka kvaliteten på tidig barndom program och politik, genomföra strategier för att främja positiva resultat för små barn, och utvärdera ledarskap egenskaper som behövs för att genomföra en effektiv förändring. Den individuella doktorsavhandling processen tillåter dig att fortsätta egen forskning i ett försök att åstadkomma en positiv social förändring för barn, familjer, och den tidiga barndomen fältet. Slutförande Krav 76 minimi kvartalet krediter * Grundkurs (5 kV. Sp.) Specialisering kurser (30 kV. Sp.) Companion kurser (6 qtr. Sp.) Forskning kurser (15 kV. Sp.) Doktors Capstone (20 kV. Sp.) Ett ansikte mot ansikte hemvist ePortfolio *Dags att slutför varierar beroende på student, beroende på individuella framsteg och anslag som överförs, i förekommande fall. Dags att grad slutförande förutsätter ett år för att slutföra den doktorsavhandling / avhandling efter 1 år och 9 månader av kurser. För att uppfylla dessa kompletteringskrav, måste du ha tillgång till en skola eller lärandemiljö som har småbarnsfostran programmering. Banor Ledande framtiden för utbildning Child Development i det kritiska Early Years Språk / Literacy Continuum från födseln till ålder 8 Forskning Theory, design och metoder Verktyg för Doctoral Research Framgång * Meningsinlärningsupplevelser i stödjande miljöer Kvantitativ resonemang och analys Bedömnings Practices att främja en sund utveckling och lärande Utvärdera och stödja Early Childhood program Kvalitativa resonemang och analys Demystifying Doctoral Skriva för forskning * Inspirerad Ledarskap, Informerade Advocacy och bättre politik Kompletterings Prospektet * Slutföra Doctoral Capstone *Forskning följeslagare kurs som skall vidtas i samband med annan kurs i uttrycket. Slingor Walden University har hjälpt vuxenstuderande som du lyckas i 45 år. Vi vet att livet kan vara oförutsägbar, och du förtjänar en pedagogisk partner som hjälper dig att hålla på rätt spår. Genom vår doktor Utbildning (EDD) program, ger Walden oöverträffad flexibilitet som låter dig skräddarsy dina studier efter dina behov och mål och även ändra riktning mitt under processen utan att förlora tid eller pengar. Du kan växla grad vägar även efter start programmet. Studenter i EDD-programmet och utbildningsspecialist (EDS) efter masterprogram vidta samma fyra inledande kurser. Med vår livslångt lärande Pathway, kan du växla graders vägar utan att behöva börja om från början. Se hur det fungerar. Tjäna kredit för tidigare akademisk erfarenhet. Du kan vara berättigad att överföra tidigare krediter, vilket kan spara tid och pengar att tjäna din examen. Välj din egen forskningsområde och bedriva egen forskning för att lösa ett angeläget problem för dina elever, institution eller gemenskap. Få kritisk forskar stöd från början till slut. Förutom tillgång till alla våra studerande stödtjänster, vår Grundkurs och forskar intensivt stöd kurser ger dig möjlighet att utforska verkliga fallstudier och exempel på framgångsrika capstones. Du kommer också att öva de grundläggande forsknings- och skrivfärdigheter du behöver för att lyckas i ett doktorandprogram. Educational teknik hjälper dig att nå mållinjen. Verktyg som Degree Tracker och citat programvara hjälper dig att organisera dina resurser och referenser samt hålla koll på dina framsteg mot att slutföra din examen. NCATE ackreditering försäkrar dig att våra program är av hög kvalitet. Richard W. Riley College of Education och ledarskap vid Walden University, ett nationellt råd för ackreditering för lärarutbildning (NCATE) -accredited institution, är inriktat på att förbättra utbildare effektivitet. Som en erkänd standard of excellence för att förbereda K-12 skolan proffs, NCATE ackreditering säkerställer vi har träffat rigorösa nationella standarder. [-]

Självstudier Doktor I Internationell Företagsledning

ISM - International School of Management
Campusstudier Heltid Deltid 4 år September 2016 Frankrike Paris Sydafrika Kapstaden Brasilien Sao Paulo Indien Delhi Kina Shanghai Amerikas förenta stater New York + 11 fler

ISM PhD i International Business Management förbereder erfarna och högt motiverade affärsmän att inleda karriären för engagerad undervisning och forskning inom den akademiska världen [+]

Självstudier PhD i International Business Management

Den filosofie doktor (PhD) program är utformat för två typer av kandidater: erfarna företagsledare som vill "ge något tillbaka", och bidra till utvecklingen av framtida företagsledare genom att bli effektiva lärare; och innovativa lärare och / eller forskare bestämt sig för att göra en inverkan genom att bidra till kroppen kunskap inom det valda områden. Doktorander lär sig att göra en skillnad genom att skriva, tala, undervisning, forskning, rådgivning och genomföra entreprenörssatsningar.

Programmet betonar en förståelse för ledning som det praktiseras och tolkas inom organisationer, sektorer och kulturer. Varje kandidat utvecklar vetenskaplig och pedagogisk skicklighet för att skapa och uppmuntra nya perspektiv på förvaltningspraxis. Den är utformad för att framhäva kursplaner ledarskap och att fokusera på tillämpad och teoretisk forskning som förbättrar undervisning och utbildningsresultat.... [-]


Läkare Utbildning (EDD) I Högre Och Eftergymnasial Utbildning

Argosy University Sarasota, College of Education
Campusstudier Heltid Amerikas förenta stater Sarasota

Doktorn of Education (EDD) i högre och eftergymnasial utbildning utbildningsprogrammet vid Argosy University, är Sarasota avsedd för studenter som önskar att förbättra yrkeskompetens som utbildningsledare, instruktörer, eller konsulter i studieärenden, studentfrågor eller studentservice divisioner inom community college , tekniska skolor och institut, fyraåriga högskolor och universitet samt regering, militär, religiös, vinst eller ideella eftergymnasial utbildningsorganisationer och avdelningar. [+]

Doktorn of Education (EDD) i högre och eftergymnasial utbildning utbildningsprogrammet vid Argosy University, är Sarasota avsedd för studenter som önskar att förbättra yrkeskompetens som utbildningsledare, instruktörer, eller konsulter i studieärenden, studentfrågor eller studentservice divisioner inom community college , tekniska skolor och institut, fyraåriga högskolor och universitet samt regering, militär, religiös, vinst eller ideella eftergymnasial utbildningsorganisationer och avdelningar. Kurslista Kärnkurskrav Studenter är skyldiga att vidta följande 24 timmar kredit Ledande och hantera högre och eftergymnasial institutioner (3 timmar kredit) Strategisk planering och genomförande inom högre och eftergymnasial utbildning (3 timmar kredit) Transforming Practice inom högre och eftergymnasial utbildning (3 timmar kredit) Finansiella och resurs beslutsfattande (3 timmar kredit) Navigera Law, Policy, and Politics (3 timmar kredit) Omfattande Praktik och Project (3 timmar kredit) Skriva för forskning och facktidskrifter (3 timmar kredit) Avancerad akademiska studier och skrivande (3 timmar kredit) Forskning Krav Studenter i EDD i högre och eftergymnasial utbildning utbildningsprogrammet slutföra en fyra rätters forskningssekvens (12 kredit timmar). Forsknings Krav-studenter är skyldiga att vidta följande Introduktion till forskningsmetoder (3 timmar kredit) Metoder och analys av kvantitativ forskning (3 timmar kredit) Metoder och analys av kvalitativ forskning (3 timmar kredit) Studenter Välj bland något av följande Avancerade statistiska metoder (3 timmar kredit) Program utvärderingsmetoder (3 timmar kredit) Enkät Tekniker (3 timmar kredit) Applied Research (3 timmar kredit) Avancerade Kvalitativa metoder (3 timmar kredit) Tvärvetenskapliga studier Koncentrationskrav Studenter i EDD i högre och eftergymnasial utbildning utbildningsprogrammet är skyldiga att vidta följande fyra kurser (12 kredit timmar) inom tvärvetenskap koncentrationsområdet. Den eftergymnasial Learner (3 timmar kredit) Utforma Curriculum (3 timmar kredit) Utveckling av Instruktions Expertis (3 timmar kredit) Online, Hybrid och Emerging Technologies (3 timmar kredit) Doctoral examen Studenter är skyldiga att fullfölja en forskar Qualifying Examination (DQE) som fokuserar på eleven resultat som är förknippade med de obligatoriska grundläggande kurser i sina program. Studenter måste ta DQE sessionen efter att framgångsrikt slutföra alla obligatoriska grundläggande kurser och måste passera den inom tre sessioner framgångsrikt slutföra alla obligatoriska grundläggande kurser. Doctoral Research Krav (12 timmar kredit) Efter ett framgångsrikt slutförande av förutsättningen kurser och doktorand kvalificerade tentamen (DQE), eleverna skriva in sig i forskarforskarkurser. Att gå igenom varje doktorand forsknings kursen krävs fullfölja specificerade kursmål. Om alla mål i kursen framgångsrikt uppfylls, kommer eleverna få en PR-klass, som tillåter dem att skriva in sig i nästa doktorand kurs som anges under sekvensen av sin utbildningen. Om målen för en doktorsavhandling kursen materiellt men inte helt uppfyllt (67% slutförd) vid slutet av kursen (som bestäms av forsknings mentorer) studenter kommer att tjäna betyget Ofullständig Framsteg (IP) för kursen och måste fylla i en IP kontrakt beskriver en plan för slutförandet av de återstående kursmålen. Studenter måste fullfölja alla återstående kursens mål inom utsatt datum som anges i IP-avtalet innan inskrivning är tillåten i nästa doktorandkurs. Om lite att inga framsteg har gjorts i en doktorsavhandling kurs (mindre än 67% av kursmålen fördes framgångsrikt) eller IP-avtalet inte lyckats fullgöras inom den angivna tidsramen, kommer eleverna få betyget No Credit (NC) . Studenter som tjänar betyget NC i en doktorsavhandling kurs krävs för att gå om kursen. En student får endast ta emot någon kombination av två NC, W, eller WF kvaliteter i forskarforskarkurser. Efter att ha mottagit den tredje NC, W, eller WF betyg i en doktorsavhandling kurs ska studenten avskedas från programmet. Publicerade kursens mål för varje doktorsavhandling kurs gäller om studenten och forsknings mentorer samtycker till och skriftligen bekräfta alternativa specificerade mål lämpligare för ett visst doktorsavhandling ämne. Studenterna måste uppfylla förutsättningarna för varje doktorsavhandling kurs innan registreringen är tillåten. Doktorsavhandling Krav - Studenter är skyldiga att vidta följande 12 timmar kredit A - Doctoral Research I - A (1,5 timmar kredit) B - Doctoral Research I - B (1,5 timmar kredit) A - Doctoral Research II - A (1,5 timmar kredit) B - Doctoral Research II - B (1,5 timmar kredit) A - Doctoral Research III - A (1,5 timmar kredit) B - Doctoral Research III - B (1,5 timmar kredit) A - Doctoral Research IV - A (1,5 timmar kredit) B - Doctoral Research IV - B (1,5 timmar kredit) Tillämpas Förbättra din karriär potential genom inskrivning i Argosy University, Sarasota högre och eftergymnasial utbildning doktorsexamen program. Du kan läsa mer om specifika finansiella stödprogram (tillgänglig för dem som kvalificerar) på våra finansiella stöd & Stipendier sidor, eller genom att kontakta oss för att begära mer information. [-]

PhD. Företagsledning

Sales Manager Akademie am Studienzentrum Hohe Warte
Online Deltid 4 år October 2016 Österrike Wien

Filosofin av studien centrum kännetecknas genom att svara på individuella behov och elevernas behov. Ovan genomsnittliga framgång och nöjda utexaminerade baseras på metodarbete i små grupper och interaktivt lärande och undervisning på en hög akademisk nivå direkt relaterade till det praktiska dagliga arbete av studenter. [+]

PhD-examen 2016. Studiecentrum Hohewarte (SHW) samarbetar framgångsrikt år med universitet hemma och utomlands inom forskar utbildningar. Erbjudandet om denna forskarutbildningen återspeglar den nuvarande utbildnings trend som även utbildningsbevis Europas gränser har minskat. Den nya European Higher Education Area är också studiecentret Hohewarte känner ansluten. Filosofin av studien centrum kännetecknas genom att svara på individuella behov och elevernas behov. Ovan genomsnittliga framgång och nöjda utexaminerade baseras på metodarbete i små grupper och interaktivt lärande och undervisning på en hög akademisk nivå direkt relaterade till det praktiska dagliga arbete av studenter. Publik och Förutsättningar målgrupp Målgruppen för denna forskarutbildning har universitetsexamen med examen från andra akademisk nivå (Master, kandidatexamen + Master, ingenjör) eller en jämförbar akademisk utbildning som siktar på att en högre akademisk examen och vill förverkliga marknadsföring deltid inom en överskådlig framtid. iNTRÄDES~~POS=TRUNC Från sökande elev är en Universitetsexamen med 300 hp Krediter (magisterexamen, kandidat- och 180 Master 120) eller visa en jämförbar akademisk utbildning. förfarande för mottagning För antagning Följande handlingar måste lämnas in: CV engelskt bestyrkta kopior av examen (examensintyg, examensbevis Diploma Supplement) Avhandlingen Utkast: Framework projektbeskrivning på temat avhandling (omfattningen av 10 sidor) kopia av pass Studie organisation och läroplan Studie innehåll Denna deltid forskarutbildningen är anpassad till behoven hos målgruppen. Förutom Dissertantenseminaren och seminarier om den obligatoriska och valfria ämnen vetenskaplig verksamhet består i huvudsak utformningen av avhandlingen och publicering av forskningsresultat i prestigefyllda internationella medier samt ett aktivt deltagande i vetenskapliga konferenser. Utbildningsprogrammet Kurserna kan delta på nätet eller klassrumspass och presenteras mestadels på engelska. Obligatoriska ämnen: Makroekonomi och mikroekonomi Kvantitativa metoder inom företagsledning forskning Utvalda kapitel om hantering Utvalda kapitel om Business Management Två valfria: Financial Management I Financial Management II Metoder för optimering av Business Management förvaltning innovation marknadsföring strategisk HRM Den individuella sammansättningen av utbildningen genomförs i samråd med den akademiska handledaren. Läroplanen omfattar totalt 4 obligatorisk och 2 valbara kurser. Offentliggörandet av forskningsresultaten i avhandlingsämne i den internationella handeln media är obligatorisk. Preliminära resultaten av avhandlingen kommer att presenteras vid vetenskapliga konferenser. Undersökningar Thesis examination: Kan förvaras tidigast efter det första året, om då minst 75 hp utarbetades. Avhandling försvar: Vid slutet av studien lämnat avhandlingen inför en kommitté av universitetet för att försvara för ledningen. thesis Examen: Philosophiae Doctor (PhD.) Titeln delas ut av Academy of Management Bratislava. Den School of Management är ett ackrediterat privat högskola slovakiska. Detta forskarutbildningen College of Management är en deltid forskningsbaserad akademisk utbildning för chefer inom industrin och regeringen. Efter att ha uppnått en lämplig vetenskaplig kompetens, leder denna kurs i fyra år för doktorsexamen Philosophiae Doctor (PhD.). avhandlingsämne Fokus i utbildningen på forskarnivå är från början på utarbetandet av avhandlingen samt en parallell Begleitstudium att med en oberoende undersökning (avhandling undersökning) stängs. Avhandlingen är cirka 130 - omfattar 150 sidor. För att säkerställa att förmånen tidigare praktiska arbetet fokuserar på avhandlingen, är de tematiska idéer doktorsexamen i samarbete med de vetenskapliga handledare till stor del integrerad i doktorandprojektet. På detta sätt kan en lämplig yrkesmässig användning av akademiskt arbete och en mer hanterbar längd studie är möjliga. Studienleistung Disputation: ca 130-150 sidor 2- 3 publikationer i vetenskapliga tidskrifter Deltagande i 2 - 3 Science konferenser Scientific (undervisning) aktivitet [-]

Phd I Asiatiska Filosofier Och Kulturer

California Institute of Integral Studies
Campusstudier Heltid 2 år September 2016 Amerikas förenta stater San Francisco

Doktorsexamen består av 36 termin enheter av kurser, plus två omfattande undersökningar och en avhandling. Kurser består av tolv enheter inom programmet, tolv enheter i Asien-tema valfria, och tolv enheter i allmänhet valfria. [+]

Den Asiatiska filosofier och kulturer doktorsexamen erbjuder intensiva studier i de andliga och filosofiska traditioner i Sydasien, Kina och Himalaya regioner, både när det gäller klassisk och samtida sammanhang. Doktorsexamen består av 36 termin enheter av kurser, plus två omfattande undersökningar och en avhandling. Kurser består av tolv enheter inom programmet, tolv enheter i Asien-tema valfria, och tolv enheter i allmänhet valfria. Akademiker i vårt forskarutbildningen förväntas: 1. Gör en originell och betydande bidrag till disciplinerna asiatiska religion eller filosofi. Tänka självständigt utveckla frågor, begrepp och metoder. Identifiera nya forskningsmöjligheter inom dessa områden. Kritiskt reflektera på de historier, lärosatser och traditioner i deras huvudområde. Håll dig uppdaterad om aktuella framsteg inom dessa områden och närliggande områden. 2. Demonstrera avancerad forskning och skriftliga färdigheter Syntetisera befintlig kunskap, identifiera och få tillgång till lämpliga resurser och andra källor till relevant information och kritiskt analysera och utvärdera sina egna resultat och andras. Mästare tillämpning av befintliga forskningsmetoder, tekniker och tekniska färdigheter. Förstå olika frågor i den jämförande metod för religion och filosofi. Visa förmåga att skriva om komplicerade idéer och forskning på ett professionellt och nyanserat sätt. 3. Demonstrera engagemang för deltagande i samhället av forskare. Visa engagemang för personlig och professionell utveckling genom engagemang i professionella organisationer, publicering och andra kunskapsöverföringssätt. Visa åtagande att stödja och främja lärande genom undervisning, samarbets utredning, eller yrkespraktik. 4. Uppvisa förmåga att placera stipendium i förhållande till sociala och personlig transformation. Placera själv i relation till arbete och flera perspektiv. Bygg på intern passion och visioner mot yttre karriär och åtgärder 5. Demonstrera yrkesskicklighet. Följ etiska normer inom disciplinen och i förhållande till de samhällen studerade. Lyssna, ge och ta emot feedback på ett effektivt sätt. Kommunicera i stil passar disciplin och inställning. Lämpligt använder media för att sprida arbetet. PhD Språk Rekommendation Doktorander kan krävas för att visa kunskaper i ett främmande språk, om det inte bedöms vara nödvändigt för elevens avhandling forskning. Språkkunskaper kan demonstreras genom att ha passerat två års naturligtvis arbeta i studien av ett språk, eller ytterligare språkstudier beroende på avhandlingsämne. [-]

Phd I Irländsk Skola Ecumenics

Trinity College Dublin
Campusstudier Heltid September 2016 Irland Dublin

Den irländska School of Ecumenics ger forskarhandledning inom övergripande områden som omfattar etik och teologi av konflikt och fred; försoning; mänskliga rättigheter och etik i internationella frågor; interreligiös dialog och interkulturell teologi; ekumenisk teologi; genusfrågor; utveckling och globalisering; samspelet mellan politik och religion osv ... [+]

PhD-examen 2016. Doktorandstudier vid ISE Den irländska School of Ecumenics ger forskarhandledning inom övergripande områden som omfattar etik och teologi av konflikt och fred; försoning; mänskliga rättigheter och etik i internationella frågor; interreligiös dialog och interkulturell teologi; ekumenisk teologi; genusfrågor; utveckling och globalisering; samspelet mellan politik och religion etc. ISE erbjuder ett strukturerat doktorsexamen. Studenterna arbetar med sina handledare (s) under en period på fyra år och är skyldiga att ta minst 10ECTS i visade moduler för att utveckla sin forskning kompetens under loppet av sina studier. Några aktuella doktorandprojekt inkluderar: * Användning av videokonferenser i Peace Education * Peace journalistik och konflikten i Afrikas horn * UNSC 1325 och kvinnors fredsbyggande i Armenien och Azerbajdzjan * Feministiskt Peace Aktivism i de jugoslaviska krigen * Engagera Män to End Gender Baserad Våldet i Kenya * Sekulära humanitära nödlägen i religiösa sammanhang * Teologiska av Henri de Lubac * Rollen av minne hantera det förflutna: Transcending offret-Gärningsman Paradigm i Nordirland * Förhållandet mellan Evangelicalism och islam i södra Sverige States * Stöten av Invandringen på religiösa identiteter och interreligiös dialog i Irland och Tyskland * Re-imaging Space I skärningspunkten mellan teatern och fredsbyggande i Nordirland och Beyond * Politiskt ledarskap och konflikt Transformation: Kvinnor, Politik och fred i Nordirland * Delad Space och etnisk identitet i Divided Cities: Belfast, Jerusalem, Bryssel * HBT Bor och berättelser i Belfast, Gospel Narratives och praktisk teologi [-]

Programa de Habilidades Directivas

ADEN campus Salvador
Campusstudier Heltid 130 öppettider September 2016 El Salvador San Salvador

LOS DESAFÍOS QUE DEBEN ENFRENTAR LOS NUEVOS LÍDERES PARA ALCANZAR EL ÉXITO Y LA SOSTENIBILIDAD DE SUS EMPRESAS [+]

LOS DESAFÍOS QUE DEBEN ENFRENTAR LOS NUEVOS LÍDERES PARA ALCANZAR EL ÉXITO Y LA SOSTENIBILIDAD DE SUS EMPRESAS Objetivos Desarrollar habilidades de liderazgo en contextos de alta diversidad y en ambientes de negocios multiculturales, que obligan al líder a una redefinición de su rol y a repensar sus prácticas de conducción desde otros marcos conceptuales y operacionales. Aportar herramientas autodiagnósticas que permitan el establecimiento de planes de acción de mejora continua en su rol de líder empresarial, de forma tal de hacer una incorporación progresiva y sistemática de habilidades de gestión, que le posibiliten optimizar sus resultados y el de las compañías que dirigen. Incorporar competencias comunicacionales y de gestión del talento humano, que posibiliten incrementar la productividad del equipo de trabajo y, al mismo tiempo, aumentar el nivel de compromiso de la gente, influyendo positivamente en los drivers de las encuestas de clima laboral, mejorando de manera manifiesta los resultados de las mismas. Desarrollar competencias en materia de productividad digital, tanto para él como para su equipo, logrando incorporar herramientas efectivas para alcanzar un verdadero trabajo colaborativo, aún en ambientes de equipos afectado por la virtualidad. Aprender las prácticas esenciales del coaching, tanto directivo como ontológico, a fin de su aplicación efectiva a los miembros de su equipo de trabajo, para operar sobre el desarrollo y, consecuentemente, sobre el desempeño y los resultados de cada uno de sus colaboradores. Optimizar la habilidad negociadora, que le posibilitará establecer relaciones win-win con su propio entorno, como así también, herramientas para encarar negociaciones desiguales en ambientes globalizados y para resolver conflictos de manera eficaz. Destinatarios Ejecutivos con una experiencia mínima de 3 años en posiciones jerárquicas, que tengan personal a cargo y pretendan desarrollar tanto sus habilidades directivas personales, como las de su equipo de trabajo, preocupados por la optimización de los resultados de su empresa. Plan de estudios AUTO-GESTIÓN · 40 hs. GESTIÓN DEL TALENTO · 30 HS. EQUIPOS DE TRABAJO COLABORATIVOS · 30 hs. NEGOCIACIONES EXITOSAS Y RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS · 30 hs. Certificación University of California at Irvine – Extension y ADEN International Business School, otorgarán en forma conjunta certificado de Specialization in Management Skills(^) a quienes cumplan los requerimientos del programa. Adicionalmente, otorga PDU´s del PMI® para todos aquellos alumnos certificados PMP® para revalidar su certificación profesional. (^) Certificados de educación continua, que no acreditan título ni grado, a ser expedidos en USA. Metodología ADEN ha desarrollado un modelo pedagógico de aprendizaje interactivo denominado MODELO PERICLES DE TRANSFERENCIA, que viabiliza la transferencia de los conocimientos adquiridos al puesto de trabajo con un enfoque eminentemente práctico; desarrollado en una Comunidad Virtual interactiva con un complemento presencial. Para reforzar la retención y la aplicabilidad, se realiza un uso intensivo de simuladores, tanto digitales como de tablero, basados en modelos matemáticos que permiten vivenciar y reproducir situaciones propias del mundo de los negocios, donde se toman decisiones y se verifica su impacto en un entorno lúdico. La evaluación del programa consiste en exámenes de múltiple opción en modalidad online, caso integrador y práctica con un simulador que se registra en la Comunidad Virtual. Este programa se apoya en bibliografía complementaria de autoría del faculty de ADEN que se entrega a los participantes. [-]

Forskarutbildningen

Norwegian School of Economics
Campusstudier Heltid 4 år August 2017 Norge Bergen

Som ung forskare vid NHH kommer du att arbeta i nära samarbete med ledande professorer inom ditt valda området, som har tillgång till de sofistikerade forskningsresurser och blomstrande intellektuell gemenskap som kommer att bidra till att utveckla dina akademiska intressen. [+]

PhD-examen 2016. PhD vid NHH Forskarutbildningen vid NHH är utformad för dem som söker en specialisering inom områdena ekonomi och företagsekonomi för utmanande jobb inom den privata och offentliga sektorn. Även om majoriteten av våra doktorer går på att arbeta i akademiska institutioner, ett ökande antal utexaminerade ta positioner i förvaltningen, rådgivning och större organisationer. Den NHH Forskarutbildningen erbjuder inriktningar i sex olika områden: redovisning economics finans Företagsledning Strategi och ledning Professionell och interkulturell kommunikation Som ung forskare vid NHH kommer du att arbeta i nära samarbete med ledande professorer inom ditt valda området, som har tillgång till de sofistikerade forskningsresurser och blomstrande intellektuell gemenskap som kommer att bidra till att utveckla dina akademiska intressen. NHHs Forskarutbildningen startar varje år i augusti. NHH PhD stipendier är fullt finansierad i fyra år på mycket konkurrenskraftiga villkor. PhD stipendier omfatta ett åtagande att arbeta 25% som en undervisning och / eller forskarassistent för skolan medan inskrivna på forskarutbildningen. Årslönen för forskarutbildning Stipendier är för närvarande 420 800 NOK brutto (ca € 50 600 / US $ 68 800). NHH ger generösa forskningsmedel för resor och konferensdeltagande och ett bonussystem för publikationer i internationella topptidskrifter. ... [-]

Phd I Biologiska Och Biomedicinska Vetenskaperna

Hamad bin Khalifa University
Campusstudier Heltid September 2016 Qatar Doha

De tvärvetenskapliga, undervisade program är skräddarsydda för att fokusera på områden som är centrala för de långsiktiga ambitioner och behov Qatar och regionen. De har utformats för att utbilda nästa generation av forskare för att kunna kapitalisera på ett fullt spektrum av kunskap över biovetenskap och att ge studenterna all den kompetens de behöver för att översätta forskningsresultat till kliniska fördelar ... [+]

PhD i biologiska och biomedicin Hamad bin Khalifa universitets biologiska och Biomedicinsk vetenskap Ph.D. program utsätta doktorander till state-of-the-art grundläggande, klinisk och translationell forskning i biovetenskap. De tvärvetenskapliga, undervisade program är skräddarsydda för att fokusera på områden som är centrala för de långsiktiga ambitioner och behov Qatar och regionen. De har utformats för att utbilda nästa generation av forskare för att kunna kapitalisera på ett fullt spektrum av kunskap över biovetenskap och att ge studenterna all den kompetens de behöver för att översätta forskningsresultat till kliniska fördelar. Den biologiska och biomedicin programmet levereras av mycket erfarna lärare från hela världen, som har handplockade utifrån sin expertis och kompetens inom viktiga ämnesområden. Antagning krav Sökande som söker tillträde till bio- och biomedicin (BBS) forskarutbildningen måste ha en kandidatexamen från en erkänd institution. De måste ha en utmärkt grundutbildning akademiska meriter med en stark bakgrund inom vetenskap och bevis på kurser i biologiska eller medicinska vetenskaper. Särskilt för antagning till doktorsexamen Programmet kommer tidigare forskningserfarenhet ses som positivt. Dessutom kommer de sökande med en bakgrund inom datavetenskap, teknik eller matematik också övervägas om de är intresserade av studier i bioinformatik och beräkningsbiologi. Sökande är skyldiga att vidta de IELTS eller TOEFL examen för att visa sina kunskaper i engelska. Sökande som är flytande i engelska kan undantas från detta krav. Även GRE inte krävs för tillträde till BBS forskarutbildning, kommer en stark GRE poäng bidra till att stärka den sökandes upptagande material, i synnerhet när de ansöker om doktorsexamen programmet. Alla ansökningar granskas av HBKU-BBS Masters / Ph.D. Graduate rådgivande kommittén (GAC), som kommer att fatta det slutgiltiga beslutet om antagning. [-]

PhD I Hussite Teologi

Charles University in Prague Hussite Theological Faculty
Campusstudier Heltid Deltid 3 år October 2016 Tjeckien Prag + 1 fler

Oumbärlig mängd utexaminerade kommer att arbeta som forskare i grenar som Comeniology, humaniora historia eller som specialiserade redaktörer av teologiska texter mm Huvuddelen av de examinerade - i förhållande till standard bekännelse - kommer att hitta en plats i praktisk yrke innebär att de blir högre dignitärer i kyrkan. [+]

PhD-examen 2016. Språk: Tyska Profil för examen Oumbärlig mängd utexaminerade kommer att arbeta som forskare i grenar som Comeniology, humaniora historia eller som specialiserade redaktörer av teologiska texter mm Huvuddelen av de examinerade - i förhållande till standard bekännelse - kommer att hitta en plats i praktisk yrke innebär att de blir högre dignitärer i kyrkan. Att tjänster kräver sofistikerad utbildning, de kriterier uppfyllas just av doktorsavhandling. Några av de utexaminerade hitta sin framtida karriär inom den internationella ekumeniska och inter - konfessionell eller möjligen internationella humanitära organisationer som drivs av eller samarbetar med enskilda kristna kyrkor / samfund. [-]

Doktorsexamen Doktor I Psykologi I Klinisk Psykologi (PsyD)

University of San Francisco - School of Nursing and Health Professions
Campusstudier Heltid 5 år September 2016 Amerikas förenta stater San Francisco

Vid University of San Francisco, är PsyD studenter utbildas för att omsätta tanke till handling, genom praktiskt orienterad utbildning som betonar de mentala, emotionella och fysiska hälsobehov underserved gemenskaper. [+]

Vid University of San Francisco, är PsyD studenter utbildas för att omsätta tanke till handling, genom praktiskt orienterad utbildning som betonar de mentala, emotionella och fysiska hälsobehov underserved gemenskaper.

Klinisk psykologi PsyD från USF SONHP på Vimeo.

Betonar klinisk praxis, förbereder USF: s PsyD program doktorander att arbeta som vård psykologer i en mängd av gemenskap hälsa inställningar. Utexaminerade kommer att vara skicklig i empiriska och teoretiska grunderna för integrerade, beteendehälsoinsatser medan känsliga för kontextuella, kulturella, andliga och socioekonomiska miljöer individer och samhällen. Licensure och ackreditering USF PsyD Programmet är ackrediterat av den västra anslutningen av skolor och högskolor (WASC) och har associerad medlem status i det nationella rådet för skolor och program för professionell Psychology (NCSPP). Utexaminerade av PsyD programmet vid USF är berättigade till licensieringen i Kalifornien (och andra stater) som psykologer. Program Details USF PsyD programmets uppgift är att erbjuda ett rigoröst studie baserad i Jesuit värden som betonar kliniskt och vetenskapligt arbete med dålig populationer och fokuserar på att utbilda kulturellt lyhörda sjukvården psykologer att arbeta i bransch, integrerade beteende inställningar hälsa. Programfunktioner och LEVERANS Programmet består av fyra års akademiska studier, varav tre års practica (1500-2000 timmar), en professionell projekt, och ett femte året praktik (1500-2000 timmar tillämpas mot licensieringen), typiskt genomförda vid en annan institution. Graden av komplexitet och antalet timmar av practica ökar varje år. Varje praktik placering sker i samhället och har en kurs på campus. Inträdet är endast hösten, med året-runt studien under hösten, våren och sommaren terminer. Vissa kurser kan tas tillsammans med studenter i Master of Science i Behavioral Health, Master of Public Health, och doktor Nursing Practice i psykiatrisk Mental Health Nurse Practitioner program, och ibland med elever i andra USF skolor och högskolor. Transfer kredit kan ges för kurser som avlagts vid andra ackrediterade institutioner som i huvudsak motsvarar de som erbjuds i PsyD programmet upp till högst 12 timmar kredit. Klinisk utbildning och forskning Klinisk utbildning kompletterar akademiska kurser och ger en mängd upplevelser genom vilka klinisk kompetens utvecklas. Klinisk utbildning sker på campus eller utanför campus i olika samhälls inställningar psykisk hälsa. Andra och tredje året kliniska rotationer färdigställs i samhället inställningar, inklusive placering i stora medicinska centra, gemenskap psykisk hälsa organ, universitet rådgivningscentrum, barnsjukhus, och i sluten behandlingsprogram. Den kliniska del av programmet är omfattande och inkluderar rotationer ger psykologisk bedömning (kognitiv, personlighet, neuropsykologisk testning) och behandling till barn, familjer och vuxna. Det finns möjligheter att ta emot generalist och specialistutbildning i en rad olika praktik och praktik platser på nationellt erkända kliniska praktik platser och praktik. Att slutföra Practica krav är studenter placeras i en mängd olika inställningar, inklusive stora medicinska centra, gemenskap psykisk hälsa organ, universitet rådgivningscentrum, barnsjukhus, och sluten behandlingsprogram. Den Practicum del av programmet är omfattande och gör det möjligt för studenter att ge psykologisk bedömning och behandling till barn, familjer och vuxna med fokus på underserved gemenskaper. Dessutom kan eleverna få både generalist och specialistutbildning från en mångfald av nationellt erkända kliniska situationer inom Bay Area. Mål Utexaminerade av PsyD i klinisk psykologi kommer att förvärva de kunskaper, attityder och färdigheter för att fungera i olika miljöer för att ge kulturellt kompetent, kontextuellt känsliga, integrerad samråd beteende hälsa till privatpersoner och vårdpersonal. Som en examen från PsyD i klinisk psykologi program, kommer du att: Har en bred kunskap om vetenskaplig psykologi; engagera sig i evidensbaserad konceptualisering, bedömning och behandling av mänskliga problem med individuell, utvecklings, kontextuell och sociokulturella perspektiv; och fokusera på att leverera inter, integrerad vård med dålig populationer. Har en bred vetenskaplig kunskapsbas och använda vetenskapliga principer att konsumera, producera och sprida psykologisk forskning, med tonvikt på dålig populationer. Besitter professionella värderingar och attityder; starka förmågor kommunikation, samarbete och samråd; och självkännedom och reflekterande säkerhet. [-]

Miljöledning

South East European University
Campusstudier Heltid 6 terminer September 2016 Makedonien Tetovo

Utbildningen syftar till: Att bidra till miljötrender razvivaat i vårt samhälle; Uppmuntra lokalbefolkningen att lösa miljöproblem; Vetenskaplig forskning aktivitet ... [+]

PhD-examen 2016. Utbildningen syftar till att: Bidrag till miljötrender razvivaat i vårt samhälle; Uppmuntra lokalbefolkningen att lösa miljöproblem; Vetenskaplig forskning. karriär Efter slutförandet av forskarutbildningen, kommer eleverna att få 180 hp. Hans kunskaper kommer att kunna tillämpa inom miljöledning för forskningsändamål. Dessutom kommer de att kunna användas i institutioner som är specialiserade inom miljöskyddsområdet där deras förvärvade kunskaper kommer att vara praktiskt att genomföra. studieresultat Kunskap och förståelse Demonstrerar en systematisk förståelse av forskningsområdet samt en god kunskap om metoder och färdigheter forskning inom området sonajvisokite enlighet med internationella normer. Det har fördjupade kunskaper om naturliga processer som äger rum i miljön. Förvärvar kunskap om avancerade miljöfrågor som växthuseffekten, surt regn, luftföroreningar; Avancerad kunskap om vikten av effektiva åtgärder för att skydda och redigeringsmiljö; Tillämpa kunskap och förståelse Förmåga att tolka dadizajnira gälla prisposobuvasushtinski forskning med vetenskaplig integritet; Det bidrar genom egen forskning som överskrider de befintliga gränserna för kunskap, utveckla ny kunskap, som förtjänar nationell eller internationell referee publikation; Det har kunskap om ekologiska, ekonomiska och pedagogiska processer; Det sledinauchnite sekulära trender. vilket gör dom Förmåga till kritisk analys, utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer (pokazhuvakompetencii bedömning). Förmåga att självständigt initiera och delta i nationella och internationella forskningsnätverk och händelser med vetenskaplig integritet,. Förmåga att självständigt initiera forsknings- och utvecklingsprojekt som kommer att generera ny kunskap och kompetensutveckling inom forskningsområdet. Vet naprednitekoncepti, strategier och möjligheter och nivnataprimena för att lösa vissa problem när det gäller miljöledning. Förstå det inbördes förhållandet mellan samhället iokolinata. Färdigheter insamling, bearbetning, analys och presentation av miljödata som är nödvändiga för dess förvaltning. kommunikationsförmåga Du kan kommunicera med sina kamrater, med den akademiska världen och samhället i övrigt inom sitt område av expertis, Färdigheter som kommer sovladaatpreku dessa program kan delas in i: de agerar färdigheter (intellektuella och överförbara) och tekniska (praktiska och bygger på kunskap). inlärningsförmåga Det förväntas att kunna främja akademiska och yrkesmässiga ramar och tekniska, sociala eller kulturella utvecklingen av ett samhälle som bygger på kunskap. Izdeluva soodvetniprashanja koiupatuvaat betydande studier och forskning. Definiera sådana grundläggande begrepp som: miljö, samhällsutveckling itehnologija, och tillämpa definitioner som lokala, nationella och globala erfarenhet. Utveckla hypoteser baserade på en balanserad information avgörande analys och noggrann syntes, och testa dem mot ny information, personliga erfarenheter och övertygelser. Lista Ämnes termin 1 Research Methodology (10,0 hp) Miljörätt (10,0 hp) Institutionella arrangemang och samarbete inom miljöområdet (10,0 hp) termin 2 Avancerade koncept i Information Systems (10,0 hp) Valbar kurs 1 (10,0 hp) Valbar kurs 2 (10,0 hp) termin 3 Doktors seminarium med en presentation av rapporten I (10,0 hp) Upprättande och arkivering av ämnet doktorsavhandling forskning (20,0 hp) termin 4 Forska och att anordna ett seminarium för att öva forskning (10,0 hp) Publikationer (20,0 hp) termin 5 Presentation av resultaten av undersökningen (20,0 hp) Doktors seminarium med en presentation av rapporten II (10,0 hp) termin 6 Doktorsavhandling (30,0 hp) [-]

Phd Stipendier

BI Norwegian Business School
Campusstudier Heltid 4 år August 2016 Norge Oslo

Handelshøyskolen BI erbjuder för närvarande på heltid PhD stipendier. Stipendierna beviljas för fyra år och betalar 000 NOK 436 per år (cirka Euro 45 000) [+]

Handelshøyskolen BI erbjuder för närvarande på heltid PhD stipendier. Stipendierna beviljas för fyra år och betalar 000 NOK 436 per år (cirka Euro 45 000) BI erbjuder en heltid forskarutbildning som leder till filosofie doktorsexamen (PhD). Vi erkänner högt kvalificerade kandidater som utvecklas till forskare i samband med programmet. Med en PhD från Handelshøyskolen BI, kommer du att vara väl positionerat för en karriär inom den akademiska världen Vårt forskarutbildningen består av sex olika inriktningar. Inriktningarna är Ekonomi, finans, marknadsföring, Strategic Management, Ledarskap & Organisation och Innovation & Entreprenörskap. Som en blivande kandidat, kommer du ansöka om en av de inriktningar. Om medgav kommer du att ta kurser i första hand i ämnesområdet - din specialisering - och övervakas av lärare i samma område. Detta kommer att hjälpa dig att utveckla din forskningsagenda och att utvecklas till en forskare som kan producera forskning publiceras i de bästa tidskrifterna inom ditt område. Vi erbjuder för närvarande heltid PhD stipendier Marknadsföring, Strategi, Ledarskap & Organisation och Innovation & Entreprenörskap. Vår skolas akademiska institutioner styr inriktningar i forskarutbildningen. Med andra ord driver ekonomiavdelningen finans specialisering; Strategin avdelningen driver strategi specialisering, och så vidare. Våra akademiska institutioner har starka meriter för att producera forskning av hög kvalitet. Finansavdelningen är för närvarande rankad 10 i Europa och 2: ai de nordiska länderna bygger på forskning som publiceras i de bästa finansiella tidskrifter mellan 2005-2014. stadsdelsförnyelse struktur kursdel För att ge våra kandidater med teoretiska kunskaper, empirisk kunskap och metodologiska färdigheter som krävs för att bli framgångsrika forskare, består forskarutbildningen av metodkurser, specialkurser och valbara kurser. Seminarier Våra doktorander deltar regelbundet forskningsseminarier. Ett forskningsseminarium är en händelse där akademiska institutioner bjuda in en internationellt erkänd forskare att presentera några av hans / hennes pågående forskning. Detta ger viktig exponering för forskningsfronten. Doktorander som har avslutat sin kurs arbete och har börjat utveckla sin egen forskningsagenda kommer också att presentera sitt arbete vid forskningsseminarier. PhD kommittéer och pre-disputation Våra kandidater har akademisk handledare som hjälper dem utvecklas som forskare. När avhandlingen forskningsfrågor är tillräckligt väl utvecklade, kommer kandidaterna att hålla en pre-disputation framför en kommitté. Denna kommitté består av professorer från andra universitet, som kommer att utvärdera forskningen framsteg och ger råd om hur man bäst att flytta forskningen framåt. Kommittén kommer att bedöma om den sökande är på väg att ett framgångsrikt slutförande av avhandlingen. Avhandling och sista försvar Den avhandlingen kommer att ge bidrag till den akademiska litteraturen. Doktorander från BI förväntas skriva en avhandling som innehåller forskning som kan publiceras i ledande akademiska tidskrifter i sitt område av specialisering. Kommittén PhD utvärderingen kommer att ha sista ordet om huruvida en avhandling är klar för disputation-vilket innebär att doktoranden är redo att offentligt försvara hans / hennes forskning framför utskottets PhD utvärdering, andra lärare, familj och vänner. PhD placering Avhandlingen är helt klart en viktig resultat av flera års forskning. Dock är det viktigaste resultatet för våra doktorander de arbetstillfällen som kommer att vara tillgängliga efter att ha försvarat sin avhandling. På BI betonar vi att sätta upp våra doktorander vid utmärkta forskningsuniversitet. Tidigare doktorander har rekryterats av London Business School, University of Melbourne, University of Calgary, och Nanyang University, för att nämna några. Handelshøyskolen BI: http://www.bi.edu/phd [-]

Phd I Informatik - Nya Medier Och Genomgripande System

ISG Business & Economics School
Campusstudier Heltid 3 - 4 år October 2016 Portugal Lisboa

NEMPS är ett doktorandprogram som erbjuds av Universidade Lusófona. Programmets NEMPS har en total minsta löptid 3 år i rad, heltid, och högst fyra år. Den innefattar elva (11) curricular enheter, fem (5) av den som är obligatoriska. Programmet består av två huvuddelar ... [+]

PhD-examen 2016. NEMPS är ett doktorandprogram som erbjuds av Universidade Lusófona. Programmets NEMPS har en total minsta löptid 3 år i rad, heltid, och högst fyra år. Den innefattar elva (11) curricular enheter, fem (5) av den som är obligatoriska. Programmet består av två huvuddelar: - Övergripande Component. Totalt 60 hp är uppdelade i två terminer (vardera innehar 30 hp). Den första terminen innehåller två (2) obligatoriska läroplanen enheter (Forskning och Innovation Metoder, Digital Media) och fyra (4) tillval övergripande enheter - två som skall väljas av den sökande. Den andra terminen innehåller två (2) obligatoriska läroplanen enheter (Thesis Planering, genomgripande Communication Systems) och två (2) OPTATIV läroplanen, av vilka kandidater måste välja en. - Forskning Component. Bestående minst 2 år och högst 3, är detta den del ägnas åt examensarbetet, som kommer att avslutas med en presentation av avhandlingen. Mål För att komplettera utbildningen av MSC och undergrad studenter i vetenskap och ingenjörsutbildningar, som ger avancerad utbildning i framväxande områden av genomgripande kommunikationssystem och digitala medier. För att underlätta utvecklingen av kompetens när det gäller forskningsmetodik och experiment, vilket gör en självständig utveckling av forskning och utveckling av verksamhet som omfattar flera aspekter av FoU-processen, det vill säga, val och tillämpning av manusförfattande för spridning av FoU-resultat. För att ge kandidater med ett fast grepp om den senaste utvecklingen beträffande informatik vetenskaper, särskilt när det gäller genomgripande system och nya medier. Programmet integrerar en lärare från ECATI, av vilka de flesta också integrera ECATI FoU-enhet COPELABS (Informatik Systems och teknik) som associerade medlemmar, och som har en stark kompetens inom områden som komplexa system, beräkningsvetenskap, digitala medier och Internet-teknik och system. Kunskap, förmågor och färdigheter som ska förvärvas Över 36 månader, ska de sökande förvärva färdigheter i tre insatsområden, som inrättats i enlighet med den "europeiska stadgan för forskare och uppförandekoden för rekrytering av forskare." Av de tre insatsområden, två är obligatoriska (kunskapsområde och forskningsområde), medan den tredje är en valfri träning area.Such områden är: - Kunskapsområde: den har som mål att stödja kunskapsinhämtning i specifika vetenskapliga och tekniska områden , som erbjuds via läroplanen enheter och seminarier. Ämnena grupperas i enlighet med de två huvud programmets teman (New Media och Pervasive Systems). - Forskningsområde: den har som mål att hjälpa studenter i utvecklingen av prestation av en plan för forskarstudier lämpligt att nå med spetskompetens läkare examen. En sådan studieplan kommer att utvecklas i ett internationellt forskningssammanhang, baserat på FoU Unit COPELABS (kognitiv och folk Centric Computing). - Utbildningsområde: det syftar till att ge studenterna möjlighet att lösa specifika utmaningar i genomförandet av sina forskningsplaner. Denna utbildning naturen är valfritt och dess giltighet analyseras av studentens rådgivare. Vid godkännande skall den ingå i den studerandes forskningsplan och det kan genomföras, till exempel i samarbete med en industriell partner enligt ett nationellt eller ett internationellt forskningsprojekt. Utrustning och arenor NEMPS hålls på campus Universidade Lusófona. De anläggningar som programmet har är: - 2 hörsalar och en föreläsningssal. Medelstor klassrum (upp till 40 personer). - Utrymme ägnas åt självständigt arbete ligger i FoU-enheten COPELABS. Enheten har en öppen planlösning område för doktorander med en modul som består av stol, skrivbord, lådor och tillgång till Internet via trådlösa och kablage. - Utrustning avsedd för FoU-verksamhet, inklusive testanläggningar. - Social område som delas inom FoU-enhet. -space I allmänna bibliotek med över 4000 monografier, specialiserade tidskrifter och online-tillgång till vetenskapliga tidskrifter, nämligen salvia, Intelect och IEEE samband med denna utbildning område. Studenter från NEMPS njuta av online tillgång till relevanta vetenskapliga arkiv (ISI Web of Science, IEEExplore, ACM Digital Library) och även paket av vetenskapliga tidskrifter som tillhandahålls av biblioteket Vitor de Sá. Förutom de laborationer och grupprum som nämns kommer studenterna att ha tillgång till programvara och även tillgång till simulatorer (Matlab, OMnet ++, NS2, ONE). ULHT ingår också regelbundna anläggningar som studentbostäder, gratis trådlös täckning på campus, sekreterartjänster på nätet. Fortsatta studier På grund av den innovativa karaktären hos den föreslagna doktorandkurs och på grund av dess likheter med europeiska program för referens i området medie digitala och genomgripande system, finns det flera intressanta faktorer som förväntas ge upphov till möjligheter under genomförandet forskarutbildningen, nämligen : växande efterfrågan på det föreslagna doktorandprogrammet; dra nytta av den teknik analyserade / tänkt av studenter; utveckla nya FoU-möjligheter anpassade för marknadsnischer, öka antalet institutionella samarbeten; expandera internationellt nätverk av samarbeten genom partnerskap med andra undervisningsinstitut (nationella eller internationella) som är väl i linje med NOMEPS s mål, intressen, samt metodik. [-]