Doktorsexamina i Marknadsföring

Jämför 12 PhD-program i Marknadsföring

Marknadsföring

Området Marknadsföring är tvärvetenskaplig, bestående av näringsliv, förvaltning, ekonomi, marknadsanalys, psykologi och sociologi. Det är ett intressant område inom näringslivet och kandidater för doktorsexamen Marknadsföring examen bör ha ett särskilt intresse för ett ämne av marknadsföring, vilket de kommer att fokusera sin forskning på under hela utbildningsprogrammet, vanligtvis minst 4 år.

Kandidater som redan har en avancerad nivå examen i företagsekonomi och marknadsföring skulle ha lämplig kunskapsgrund för doktorsexamen Marketing program. Områden av intresse för en doktorsexamen Marknadsföring grad inkluderar marknadsföring, prissättning, distribution, brand management, strategi, segmentering, och etik, bland många andra alternativ.

För proffs som vill öka professionellt och akademiskt, vare sig vill arbeta i företag, offentlig, rådgivning, eller akademisk sektorer, är doktor Marketing en värdefull investering.Läs mer om dessa PhD möjligheter till marknadsföring, idag!

Läs Mer

Doktor I Marknadsföring

Durham University Business School
Campusstudier Heltid October 2016 Storbritannien Durham

Grundades 2014, efter sammanslagningen av institutionerna för hantering och marknadsföring, är vårt främsta mål att främja och sprida kunskap i skärningspunkten mellan marknader, marknadsföring praxis och konsumtion. Vi gör detta genom att tillhandahålla en aktiv och inspirerande miljö för lärare, studenter och praktiker att forskningsidéer, producera högkvalitativa publikationer och diskutera hur man kan sprida kunskap om ... [+]

PhD-program i Marknadsföring. Doktorsexamen är den högsta akademiska examen och som sådan Durham studenter är i efterfrågan på akademiska poster i ledande universitet och främsta handelshögskolor; för företag och managementkonsult inom handel och industri; och för ledande roller i organisationer inom den privata sektorn och statliga institutioner. Oavsett dina mål, ger Durham PhD dig möjlighet att kombinera rigorös akademisk teori med forskning för att påverka näringslivet och göra ett unikt bidrag till ämnesområdet. Det lockar exceptionella studenter av högsta kaliber, och i samband med forskare internationellt känd för sin forskning och tänkte ledarskap, är forskarutbildningen vid Durham University Business School både utmanande och stimulerande. Som en del av vår levande och välkomnande forskning-ledda gemenskap kommer du att arbeta tillsammans med en varierande fakultet forskarstuderande och internationella akademiker att utveckla en kritisk kommando på motivet. Du kommer att utveckla färdigheter på hög nivå för analys och bedömning, kunna använda en rad forskningsmetoder, och kommer att arbeta självständigt. Vi erbjuder en arena där personal, studenter och praktiker kan utbyta information, idéer och inspiration och sätta marknadsföring teori till praktik Grundades 2014, efter sammanslagningen av institutionerna för hantering och marknadsföring, är vårt främsta mål att främja och sprida kunskap i skärningspunkten mellan marknader, marknadsföring praxis och konsumtion. Vi gör detta genom att tillhandahålla en aktiv och inspirerande miljö för lärare, studenter och praktiker att forskningsidéer, producera högkvalitativa publikationer och diskutera hur man kan sprida kunskap om vilken typ av marknadsföring och konsumentpraxis. Nyckeln till detta är en kultur av samarbete - inte bara bland medlemmarna, men med andra avdelningar, kluster och centra, både inom och utanför Durham University. Under hela vårt arbete ansluter vi med enskilda kunder, organisationer och andra institutioner, både offentliga och privata, och inte- och ideell. Ett möte med sinnen Vi är ett mångsidigt team där olika medlemmar ta med sig egna perspektiv. Mainstream ledande vyer sitta bredvid en kritisk syn på marknadsföring, inklusive kulturella och sociologiska perspektiv på marknaderna, marknadsföring och konsumtion. Vi drar på olika metodologiska perspektiv från kvantitativ, statistiskt drivs till kvalitativa, interpretivist metodologiska traditioner. PhD: Ta nästa steg Vi har två intag per år, i oktober och januari. Tidsfristen för ansökningar är: Januari 2017 intag: 31 oktober 2016 Oktober 2017 intag: 31 juli 2017 För PhD integrerade studier (heltid) finns ett intag per år i oktober. Tidsfristen är 31 juli. Vad behöver jag först? Engelska språkkrav: Om engelska inte är ditt första språk behöver IELTS 7,0 (ingen del under 6.5) eller Pearson Test av engelska Sammantaget Betyg 70+ (nr elementet under 62). Observera att dessa kan vara mer än 2 år vid månad programmet startar, till exempel. för ett program som börjar i oktober 2014 IELTS eller PTE testet måste ha tagits i oktober 2012) eller senare. Mer information om acceptabla tester. För brittiska studenter: En magisterexamen, normalt med ett märke på minst 65% i Masters avhandling. För icke-brittiska studenter: En examen som motsvarar en brittiska Masters. Du måste också ha genomgått och klarat (på en nivå som motsvarar minst 65%) en avhandling modul. Kontrollera fullständig förteckning över likvärdiga kvalifikationer. Det är viktigt att din allmänna forskningsintressen motsvarar i åtminstone en medlem av våra lärare. För information om de olika kompetens och erfarenhet av våra akademiska lärare och uppgifter om deras forskningsintressen, se vårt folk. Om du har några frågor om att hitta en potentiell handledare, vi hjälper gärna till. Hör av dig med forskningsAntagnings Team. Ansökningsprocessen Framgångsrik tillämpning är baserad på din förmåga att uppfylla inträdeskraven, ert förslag forskning och skolans förmåga att tillhandahålla relevant handledning för din forskning. Vår antagningsprocessen följer tre faser: Etapp ett Se till att: du uppfyller våra behörighet (ovan) du kan uppfylla de ekonomiska kraven för programmet du har din forsknings klar. Etapp två Ansökan skall göras med hjälp av on-line ansökningsblanketten. Du kommer att bli tillfrågad om följande information: akademiska kvalifikationer och karriär hittills en översikt över dina forskningsintressen namn och adresser till två akademiska referenser något särskilt stöd behöver du kan ha (se Disability Support) valda College. (Om du vill läsa en heltid program måste du bli medlem i en av våra högskolor samt accepteras av en avdelning. Följande handlingar ska också lämnas in på nätet som en del av ansökan. Utan dessa dokument din ansökan inte kan behandlas: Forskning förslag 1500-2000 ord. Vänligen skicka din förslag inom den del av ansökan online med titeln "Annan relevant erfarenhet. Men om din forskningsförslag innehåller tabeller eller ekvationer, ladda upp ditt dokument via "verifikationer avsnittet under" Stipendier / Övrigt ". Råd om hur man skriver en forsknings. En 300-500 ord abstrakt ger en sammanfattning av Research Proposal Kopior av intyg om examina (upp till 3 kan laddas upp) Kopior av utskrifter av moduler studerats (upp till 3 kan laddas upp) Bevis på kunskaper i engelska (om detta inte är ditt första språk) Två referenser, varav en måste vara akademisk. (Referensbrev bör skickas direkt till oss av era domare med hjälp av nedladdningsbara referens formuläret.) Ladda ner referens formen Din CV. Om du har några problem att fästa dina verifikationer till din online-ansökan kan du e-posta dem till oss. Etapp tre Vi kommer att behandla din ansökan på grundval av alla uppgifter som lämnats och kommer normalt att låta dig veta vårt beslut inom fyra till sex veckor. Under vissa omständigheter kan vi behöva begära ytterligare information. En framgångsrik tillämpning kommer att skickas till Durham University studentrekrytering och Antagningen (SRAO) med en rekommendation för godkännande. (Vi kommer att kontakta dig direkt om vi inte kan rekommendera din ansökan om godkännande.) Den SRAO är ansvarig för att godkänna alla forskar applikationer. Du bör vara medveten om att godkännande av SRAO är inte en formalitet och att det i vissa fall där vi rekommenderade godkännande kommer SRAO inte att kunna stödja detta. Tills du får ett erbjudande från studentrekrytering och Antagningsenheten har du inte fått ett formellt erbjudande om en plats. [-]

FORSKARUTBILDNING

Kent Business School, University of Kent
Campusstudier Heltid Deltid August 2017 Storbritannien Canterbury

Magisterprogram på Kent Business School drivs av internationell forskning och relevans. Programmen är utvecklade för att bredda dina karriärmöjligheter och förbereder dig för framgång. [+]

Magisterprogram på Kent Business School drivs av internationell forskning och relevans. Vid Kent Business School forsknings utbildningsprogrammet ger exceptionella studenter med en dynamisk forskningskultur, handledning från vår gemenskap med över 60 forskning aktiv akademisk personal, hög kvalitet resurser och utmärkta forskarutbildning. Vi erbjuder följande ämnes inriktningar: redovisning finans Industrial Relations ledning Företagsledning marknadsföring Operationsanalys Våra doktorander alla får en dedikerad kontor med antingen en bärbar dator eller dator, konferens finansiering, formell forskningsmetoder utbildning och tillgång till faciliteterna på Graduate School. Vi erbjuder också en rad PhD stipendium paket för utestående kandidater. Alla stipendiekandidater måste ha en första klassens examen (om det fortfarande slutföra sin mastersprogram) eller en magisterexamen Godkänd i ett relevant ämne och en god standard på skriftlig eller talad engelska (IELTS 7 eller motsvarande). University of Kent PhD stipendier är baserade på en treårig forskarutbildning assistent som omfattar ekonomiskt stöd i utbyte mot deltid undervisning. Detta omfattar terminsavgifter på UK / EU hastighet (och vissa särskilda stipendier kan omfatta internationella avgifter) plus en kombinerad lön och uppehälle vid full brittiska forskningsrådet takt. Ansökningar från självfinansierade studenter är också välkomna och minsta posten kravet är en Merit på avancerad nivå i ett relevant ämne samt våra engelska språkkraven. Inträde till Kent Business School forskarutbildningen är i september (sista ansökningsdag 30 juni) eller januari (tidsfristen den 31 oktober) varje år. [-]

Doktor I Marknadsföring Och Strategi

University of Minho - School of Economics and Management
Campusstudier Heltid Deltid 3 år October 2016 Portugal Braga + 1 fler

Den doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Motivering och syfte Den Doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive. Deras främsta mål är att ge doktoranderna en inblick i state-of-the-art om förskott på vetenskaplig kunskap i marknadsföring och strategi. Det är ett program för internationell räckvidd, komplett och innovativ, vilket tar till utbildning på engelska. Dessutom är det flexibelt, eftersom det ger möjlighet att utveckla studier / forskning i en deltid eller heltid regim. Det är en sex-termin långa program, vilket motsvarar 180 högskolepoäng. Därför kombinerar de strukturella komponenterna i marknadsföring och strategi och specifika valfria delkurser i båda områdena, vid två olika tillfällen: första året är tillägnad kurser och forskning i de tre ovan nämnda universitet, enligt deras kalendrar, och den sista två år ägnas åt utformningen och utarbetandet av en ursprunglig doktorsavhandling. Doktoranden har möjlighet att förvärva akademiska och yrkesmässiga färdigheter som främjar deras karriär, särskilt i höga positioner i privata och offentliga, nationella och internationella institutioner eller medan erkända ledare och chefer när vi utvecklar en viss affärsidé. Därför planerar denna forskarutbildning en förstärkning av kompetensen hos forskning, analys, självständig och kreativ produktion av vetenskaplig kunskap och dess spridning över hela världen. [-]

Doktor I Konsument, Dräkt Och Detaljhandel Studier

University of North Carolina Greensboro
Campusstudier Heltid 60 öppettider August 2017 Amerikas förenta stater Greensboro

För dem som föreställer sig som universitetsprofessorer dela sin passion för konsument, dräkt och Retail studier med blivande studenter, är en doktor inom en enastående studier att fullfölja. Genom att gräva djupt in spännande ämnen som sträcker sig från marknadsföring till konsumentbeteende, kommer du att få en expert förståelse för branschen och hur man tillämpa dina kunskaper för framgång inom området. CARS forskar studieprogram som leder till filosofie doktorsexamen krävs minst 60 timmar (90 bortom BS) och slutförandet av en avhandling. [+]

PhD i konsument, dräkt, och Retail studier För dem som föreställer sig som universitetsprofessorer dela sin passion för konsument, dräkt, och Retail studier med blivande studenter, är en doktor inom en enastående studier att fullfölja. Genom att gräva djupt in spännande ämnen som sträcker sig från marknadsföring till konsumentbeteende, kommer du att få en expert förståelse för branschen och hur man tillämpa dina kunskaper för framgång inom området. CARS forskar studieprogram som leder till filosofie doktorsexamen krävs minst 60 timmar (90 bortom BS) och slutförandet av en avhandling. Provforskarutbildningskurser inkluderar: CRS 712: teoriutveckling i konsument, kläder och Retail studier Undersökning av affärsrelaterade marknadsföringsteorier. Analys av marknadsföringsteorier, modeller och begreppsmässiga ramar. Inkluderar business-to-business, konsument, kundrelationer och ekonomiska teorier. CRS 713: Kvalitativ metodik inom Konsument, dräkt och Retail studier Utforskning av utvecklingen och användningen av kvalitativ forskningsmetod. Fokus på tillämpning av kvalitativ metod för att mångsidigt forskningsproblem, förfaranden för insamling av data och analys metoder. CRS 721: Consumer Behavior i kläder och Detaljhandel Aktuella teorier och forskning inom konsumentbeteende. Tillämpning av konsumentbeteendemodeller till kläder, kläder-relaterade produkter och detaljhandel genom individualiserade forskningsprojekt. Denna skola erbjuder program: Engelska [-]

Forskarutbildning I Ledningen

McGill University
Campusstudier Heltid 3 - 5 år September 2016 Kanada Montreal

Den DesAutels forskarutbildningen deltar i ett gemensamt doktorandprogram som sammanför de fyra ledande Montreal universitet (HEC-Montreal, Concordia, UQAM och McGill). Som ett resultat, eleverna får tillgång till de rika doktors erbjudanden från andra universitet och förväntas omfatta professorer från andra universitet på sina utskott. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Den DesAutels fakulteten Management vid McGill, känd över hela världen för spjutspetsforskning, erbjuder en forskarutbildningen i Management där framstående studenter bedriva grundforskning vid gränserna av förvaltning kunskap och praktik. I samarbete med lärare och industriledare, förbereder programmet studenter att bli självständiga forskare, vars undervisning, publikationer och konsultverksamhet bidra till ledande universitet och organisationer runt om i världen. Den DesAutels forskarutbildningen deltar i ett gemensamt doktorandprogram som sammanför de fyra ledande Montreal universitet (HEC-Montreal, Concordia, UQAM och McGill). Som ett resultat, eleverna får tillgång till de rika doktors erbjudanden från andra universitet och förväntas omfatta professorer från andra universitet på sina utskott. Specialområden Innan man går in PhD i Management Program vid DesAutels måste eleverna välja ett område av specialisering från en av följande eller en kombination av dessa: redovisning finans informationssystem marknadsföring Operations Management Organizational Behaviour Strategi och organisation redovisning Forskar specialisering i redovisning fokuserar på frågor som rör användningen av redovisningsinformation av olika användare (dvs, investerare, finansanalytiker), effekten av regler och förändringar i redovisningspraxis och teori. Dessa inkluderar finansiell rapportering och redovisning, ekonomistyrning och styrsystem, och revision. finans Forskar specialisering i finans förbereder eleverna för forskningsinriktade akademiska karriärer. Även studenter från alla bakgrunder uppmuntras att tillämpa, har den typiska studenten en grund- eller en magisterexamen i ekonomi, finans, matematik, statistik, datavetenskap, teknik eller fysik. Alla antagna får finansiering av minst $ 20.000 per år för en period om fyra år. informationssystem Målen för PhD specialisering inom Information Systems (IS) är att främja teoretisk och tillämpad forskning om ämnen som rör informationssystemen praktiken med en kombinerad fokus på vetenskaplig stringens och relevans. marknadsföring Forskar specialisering inom marknadsföring handlar om konsumenternas beteende, konkurrenter och mellanhänder, och resultatet av sina beslut, eftersom de hänför sig till utförandet av företag och varumärken. Ett tvärvetenskapligt område, bygger marknadsföring betydligt på områden som psykologi, ekonomi, statistik och sociologi för att utveckla teori och metod. Operations Management Forskar specialisering inom Operations Management är typiskt kännetecknas av en blandning av teoretisk och tillämpad forskning. Utöver förvaltnings Science Research Center i McGill är medlemmar området anslutna med två mellan University forskningscentra, Gerad och CIRRELT. Organizational Behaviour Det grundläggande syftet med forskar specialisering i organisationsbeteende är att utbilda forskare i världsklass inom detta område. Termen "organisatoriskt beteende" avser en samling av teori och forskning som fokuserar på individuella och grupp attityder, kognitioner och beteenden i organisationer. Strategi och organisation Forskar specialisering inom strategi och organisation är utformad för att utbilda studenter i teorin och metoder för strategi och organisation. DesAutels är känt för sin processinriktning strategi - fokus på dynamiken genom vilka strategier uppstår och realiseras i organisationer, och de speciella koncept och metoder för att studera dynamiken i strategiska förändringar. Programstruktur Fas I: Förberedelse (3 till 12 månader) Innan man går in i programmet, kommer du att ha valt specialområde från följande områden eller en kombination av dem: redovisning finans informationssystem Operations Management marknadsföring Organizational Behaviour Strategi och organisation NSERC SKAPA Enviro alternativet De obligatoriska kurserna i fas I inkluderar: Forskarutbildningskurser (efter behov): bestäms vid tidpunkten för registreringen, kommer kursfordringar beror på studentens akademiska bakgrund och / eller önskat område av specialisering. Management Research Statistik (MGSC 706): Bland ämnena finns enkel, multipel, polynom och stegvis regression; matris inställning till regression; en-vägs variansanalys, två-vägs variansanalys med och utan replikering; kovariansanalys; förfaranden med multipeljämförelse; icke-parametriska statistiska metoder; en- och flerprov problem; tester av slumpmässighet; och övningar med hjälp av statistiska datorprogram. Fas II - Specialisering (18 till 24 månader) När du in i fas II av programmet kommer du att bilda en fas II rådgivande kommittén för tre eller fler medlemmar. Åtminstone måste en professor representerar en av de andra universitet som deltar i det gemensamma programmet. Denna kommitté kommer att övervaka allt arbete fas II. Dess roll är trefaldigt: Att godkänna specialisering och stöd fältkursutbud Att övervaka Research Paper För att administrera din omfattande examen och ger dig med en överenskommen förteckning över texter och artiklar för att förbereda sig för testet. Fas II initieras av din ansökan i fas II-formen, som listar utskottsledamöter och krav med preliminära slutdatum. Denna fas består av: Seminarium om forskningsmetodik (eller godkänd motsvarande kurs): En introduktion till grunderna i forskningsmetodik (vetenskaplig metod, forskningsmetoder som används inom management, fler metod metod), forskning giltighet, mätning forskning och kvalitativa forskningsmetoder. Seminarium i pedagogik (eller godkänd motsvarande kurs): Presentera de viktigaste metoder, verktyg och stödverksamhet som används i undervisningen förvaltning (dvs. föreläsning metod, fall, undervisning genom praktik, etc.), ger detta seminarium deltagarna möjlighet att öva och förbättra deras undervisningsfärdigheter, och att reflektera över universitetsundervisning och platsen för undervisning i en akademisk karriär. Minst fyra kurser i elevens specialområde Minst två kurser i elevens stödfält En uppsats Inledande och avslutande av en omfattande tenta Fas III - Disputation (12 till 24 månader) Alla fas III arbete övervakas av din fas III disputationskommitté. Denna kommitté kan vara densamma som din fas II rådgivande kommittén, eller kan beredas, återigen med representation från åtminstone en annan deltagande universitet. Denna tredje fas inleds med att lämna in en fas III blankett, som innehåller en lista över kommittémedlemmar och en sida beskrivning av din forskning ämne. Du kan sedan offentligt presentera din avhandling förslag, som måste godkännas formellt av din avhandling kommitté. När forskning och skriftliga avhandlingen är klar du offentligt disputation som det sista steget i doktorsexamen. \ Antagning McGill PhD i Management syftar till att attrahera individer som besitter en stark akademisk bakgrund, personliga initiativ och potential att bli framstående forskare. De sökande bedöms enligt deras tidigare akademiska meriter, utvärderingar av tidigare professorer eller handledare, prestanda på vanliga forskarundersökningar, relevant arbetslivserfarenhet och passningen mellan deras intressen och fakultetens fokus och mål. McGill Doctoral Kommittén granskar alla avslutade applikationer och gör de slutliga rekommendationerna entré till den gemensamma Doctoral kommittén och fakulteten för forskarutbildning och forskning för slutligt godkännande. Kandidater hålla typiskt en magisternivå examen, med en stark akademisk bakgrund från ett erkänt universitet. PhD i Management är en heltid enda programmet. Observera att våra forskarutbildningen inte granska ansökningar om Special / Exchange / besök. [-]

Interaktiv Phd

LIGS University
Online Deltid 2 - 3 år Öppen antagning Amerikas förenta stater Honolulu Tjeckien Prag + 2 fler

Forskarutbildningen vid LIGS University tillhandahålls av modern interaktiv e-formulär. Det gör att studera flexibelt - du kan börja när som helst under året och studera när som helst och var som helst i världen. [+]

Forskarutbildningen vid LIGS University tillhandahålls av modern interaktiv e-formulär. Det gör att studera flexibelt - du kan börja när som helst under året och studera när som helst och var som helst i världen. Du väljer din PhD specialisering och kurser som du vill studera. Det är upp till dig och dina preferenser. Programmets struktur Doktorandprogram Interaktiv online PhD omfattar totalt 12 kurser. Studenter komplett 6 kurser från vetenskapliga modulen forskning (uniform för alla studenter), 3 kurser av specialisering (som du väljer) och 3 kurser från tillvalsmodul (som du väljer). Integrerad del av programmet är publiceringen aktiviteten. Fördjupning (Eleverna väljer inriktning för sig, det finns 3 kurser i respektive inriktning) Specialisering Interactive Online PhD i Management ledning Strategic Management Projektledning Specialisering Interactive Online PhD i finans Ekonomisk förvaltning Riskhantering Finansiell rapportering och analys Specialisering interaktiv e doktor i marknadsföring Global marknadsföring Marknadskommunikation Managed Kommunikation med media Specialisering Interactive Online PhD i HR Management HR Planering och utveckling av mänskliga resurser Rekrytering och urval En tillvalsmodul (deltagare väljer 3 försökspersoner, kan utvalda kurser inte vara densamma som de kurser den valda inriktningen). ledning Strategic Management Projektledning Processhantering Ekonomisk förvaltning Riskhantering Finansiella marknader och investeringar Finansiell rapportering och analys Managerial Accounting Strategic Management of Sales E-handel HR Planering och utveckling av mänskliga resurser Rekrytering och urval Marknadskommunikation Internet som en del av meddelandet Marketing Strategy Managed Kommunikation med media Strategi och taktik i en talesperson Marknadskommunikation Global marknadsföring Change Management internationella affärer Team Management Corporate Social Responsibility Metod och form av utbildning Interaktiv Online forskarutbildningen finns i ett interaktivt formulär online under ledning av en handledare - handledare. Det finns obligatoriska och fakultativa studiekrav: Obligatoriska moment (måste fyllas i för att uppgradera med framgång) Du måste passera en e-test och lämna in en seminariepapper från varje kurs på specialiseringen och tillvalsmodul Förbi den vetenskapliga-forskningsmodul Du måste studera för sig den teoretiska grunden för genomgången av programmet Publikationen aktivitet krävs i en minsta omfattning av 4 avhandlingar Disputation måste lämnas in och försvaras Fakultativa verksamheter (ingår inte i den allmänna undervisningen) Individuella tutorials (webinars) - 2-4 per år. Engelska språkkurs på Hawaii. Student informationssystem: Studenterna har tillgång till alla uppgifter om sina studier samt läromedel, kontaktuppgifter till lärare och personal - allt detta i en säker miljö för student informationssystem (SIS). Tack till SIS kan du studera när som helst och var som helst i världen och samtidigt ha all information om dina studier och avhandlingar till hands. Hur kan jag kommunicera med lärare i LIGS University? E-postkommunikation Chatt (inom SIS, Skype, Facebook) Telefon (mobil, Skype, etc.) Slutförande av programmet: Alla framgångsrika akademiker tjäna en examen och ett diplom från en amerikansk LIGS University. [-]

Doktor I Marknadsföring

Girne American University
Campusstudier Heltid September 2016 Cypern Norra Cypern

Marknadsföringen doktorsavhandling Programmets särskilda mål är att ge fördjupning för studenter inom flera områden av marknadsföring. Kärnan i programmet består av en uppsättning kurser som utvecklar kompetensen hos kandidaterna för att bli lärare i toppuniversitet runt om i världen. Programmet är utformat för att förbereda studenterna för karriärer inom utbildning och som proffs för den konkurrensutsatta näringslivet ... [+]

PhD-program i Marknadsföring. PhD i marknadsföring Marknadsföringen doktorsavhandling Programmets särskilda mål är att ge fördjupning för studenter inom flera områden av marknadsföring. Kärnan i programmet består av en uppsättning kurser som utvecklar kompetensen hos kandidaterna för att bli lärare i toppuniversitet runt om i världen. Programmet är utformat för att förbereda studenterna för karriärer inom utbildning och som proffs för den konkurrensutsatta näringslivet. Doktorander har möjlighet att bli noga övervakas av marknadsföring lärarna att utveckla och förbättra ny forskning kompetens, nya metoder, analytiska förmåga och kommer att förses med plattformen för att generera kreativa idéer och bidra till området marknadsföring. Accreditation YÖDAK och ECBE Program Krav Programmet kräver slutförande av 7 kurser (21 poäng totalt), plus ett seminarium (icke-kredit) och en avhandling (icke-kredit). Efter ett framgångsrikt slutförande av kurserna, är studenter uppmanas att ta examen examen. Framgången pass av Qualification Exam kommer att tillåta elever att börja arbeta på sin avhandling. Minimilängden på avhandlingen är 2 terminer. Banor Obligatoriska kurser Advanced Research Methods Advanced Marketing Teorier Grundläggande kurser Theory of Consumer Behavior Integrated Marketing Communications Aktuella frågor i marknadsföring Avancerad hantering Valbara kurser (välj 1) Avancerad rapportskrivning i samhällsvetenskap Organizational Behavior Teorier om Final Decision Making Finansiella marknader och instrument Monetär teori och Politik Global Financial Management Krävs Examensarbete Seminarium i marknadsföring Thesis [-]

Doktorsexamen I Ekonomi, Finans Och Marknadsföring

RMIT University
Campusstudier Heltid 4 år January 2017 Australien Melbourne

I ekonomi, finans och marknadsföring forskarutbildningen kommer du att utveckla avancerade forskningskompetens som förbereder dig för en karriär inom den akademiska världen och andra ... [+]

PhD i ekonomi, finans och marknadsföring

I ekonomi, finans och marknadsföring forskarutbildningen kommer du att utveckla avancerade forskningskompetens som förbereder dig för en karriär inom den akademiska världen och i andra sammanhang där systematiska och kritiska analytiska färdigheter som krävs. Denna doktorsexamen kan göras i ett projekt, sammanläggningsavhandling eller avhandling läge. Du kan specialisera sig på:

economics finans marknadsföring

Programstruktur

Du kommer att genomföra forskarutbildningen under överinseende av en utsedd forskningshandledare. Forskarutbildningen är uppbyggt för att göra det möjligt för dig att:... [-]


Doktor I Marknadsföring

RMIT University
Campusstudier Heltid 4 år July 2017 Australien Melbourne

Den filosofie doktor tar dig till nästa nivå och kräver att du fylla i en mer omfattande och noggrann avhandling. [+]

doktor i marknadsföring

Marknadsföringen PhD och Master av forskningsprogrammen kan du bedriva egen forskning om ditt ämne av intresse, utveckla koncept och testa dina teorier. Du kan välja att specialisera sig på:

Branding Produktinnovation Social marknadsföring Elektronisk marknadsföring Marknadsföring Makro marknadsföring Integrated Marketing Communications Sponsor Business-to-Business Marketing Konsumentbeteende Kund Beteende Köparen Beteende Word of Mouth Customer Relationship Management Tjänsternas kvalitet.

Under Master of Business program kommer du att utveckla en grundlig förståelse för din specialisering och ge ett betydande bidrag av kunskap till området. Den filosofie doktor tar dig till nästa nivå och kräver att du fylla i en mer omfattande och noggrann avhandling.... [-]


Doktor I Marknadsföring

Washington State University Carson College of Business
Campusstudier Heltid September 2016 Amerikas förenta stater District of Columbia

Doktorsexamen i företagsekonomi med inriktning på marknadsföring vid Washington State University är utformad för att förbereda de studerande för karriärer inom forskning och undervisning. Det primära målet för marknadsföring forskarutbildningen är att utbilda akademiker för [+]

doktor i marknadsföring

Doktorsexamen i företagsekonomi med inriktning på marknadsföring vid Washington State University är utformad för att förbereda de studerande för karriärer inom forskning och undervisning. Det primära målet för marknadsföring forskarutbildningen är att utbilda akademiker för placeringar på AACSB-ackrediterade andra institutioner (företrädesvis med ett forskarutbildningen egen) i hela USA och utomlands. De med en färdig magisterexamen i ett företag disciplin kan slutföra doktorsgrad i fyra års heltids bosatt studie. Programmet omfattar en mängd olika formella och informella kontakter och projekt med lärare och andra, liksom naturligtvis arbete, omfattande undersökningar, och avhandlingen forskning. Det gör det möjligt för eleverna att utveckla betydande kompetens i teori, praktik och forskningsmetodik avgörande för utvecklingen av marknadsföring kunskap, samtidigt tar hänsyn till individuella bakgrunder, erfarenheter och mål. Kurs arbete täcker ämnen i samband med vetenskaplig strävan efter marknadsföring samt ämnen från stödområden undersökning som psykologi, sociologi och förvaltning. Omfattande täckning av metoder och statistik i samband med samhällsvetenskaplig forskning är också en stor del av programmet. Förutom specifika kurser ger marknadsföring forskarutbildningen också en miljö där eleverna kan utveckla forskningskompetens i nära samarbete med marknadsföring lärare och andra doktorander.... [-]


Filosofie Doktor

Yuan Ze University College of Management
Campusstudier Heltid September 2016 Taiwan Taoyuan

Filosofie doktor programmet består av sex forskarutbildning, täcker spektrum av områden inom förvaltningen studier, inklusive ledning Organisation, Marketing Management, teknik och [+]

Filosofie doktor

Filosofie doktor programmet består av sex forskarutbildning som täcker det spektrum av områden inom förvaltningen studier, inklusive ledning Organisation, Marketing Management, teknik och tjänster Innovation, elektroniska och Service Science, finans och International Business Management. Varje program undervisas av medlemmar expert lärare som är specialiserade på sina akademiska områden.

Grupp

1.Organization Hantering

2. Marketing Management

3. E-handel och Service Management

4. Teknik & Service Innovation Management

5. International Business Management

6. Finans

Studietiden

... [-]

Doktor I Yrkesstudier

UGSM-Monarch Business School Switzerland
Campus eller Online-studier Heltid Deltid 36 - 60 månader February 2017 Schweiz Tåg + 1 fler

Den doktor Professional Studies, D. prof., Är höjdpunkten grad för den aktiva professionella förvaltare. Syftet med D. Prof. är att aktivt chefer med en flexibel inställning för avancerade studier av företagsledare .... [+]

Doktor i Professional Studies

Den doktor Professional Studies, D. prof., Är höjdpunkten grad för den aktiva professionella förvaltare. Syftet med D. Prof. är att aktivt chefer med en flexibel inställning för avancerade studier av företagsledare problem viktigt för deras organisation. Individer som denna grad är intresserad av att undersöka en relevant verksamhet problem från en "hands-on" praktiskt perspektiv i syfte att härleda tillämplig resultat för sin organisation. Med tanke på tillämpad karaktär av programmet har det anses vara en tvärvetenskaplig grad som fokuserar på att lösa verkliga problem för organisationen. Det är ofta bedrivs med direkt stöd av den sökandes företaget på grund av det inneboende värdet av programmet för att driften av arbetsplatsen. ... [-]