Doktorsprogram på deltid

Jämför 304 PhD-program på deltid

PhD

Kraven för att komma in på ett PhD-program inkluderar ofta att studenten redan har en masterexamen. Dessutom måste man ofta skriva en doktorsavhandling som till största del ska bestå av original akademisk forskning. I vissa länder kan man behöva försvara detta arbete inför en opponent och/eller en betygsnämnd.

PhD är den översta nivån i studien att en individ kan uppnå i varje ämnesområde och inriktning. Denna akademisk nivå kan du ta reda på akademiska hemligheter som aldrig har använts eller upptäckt. Det syftar till att förbättra en idé för att göra människans liv lätt samtidigt som de bor på jorden.

Be om information Doktorsprogram på deltid 2016/2017

Läs Mer

Läkare Utbildningsnivå - Högre Utbildning (EDD)

University of Liverpool Online Programmes
Online Deltid 4 - 5 år Öppen antagning Storbritannien Liverpool

Förvärva de kunskaper, färdigheter, självförtroende och akademiska meriter för att spela en ledande roll i högre utbildning runt om i världen. Vår 100% online doktor Utbildning - Högre utbildning (EDD) antar en integrerad helhetssyn på lärande och [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Förvärva de kunskaper, färdigheter, självförtroende och akademiska meriter för att spela en ledande roll i högre utbildning runt om i världen. Vår 100% online doktor Utbildning - Högre utbildning (EDD) antar en integrerad helhetssyn på lärandet och fokuserar på den senaste praktiken, forskning och ledarskap tänkande inom Högskoleverket miljöer. Programmet lägger stor vikt vid att utveckla en djup förståelse av universitet, som verkar i ett globalt sammanhang, som platser för inlärning och som lärande institutioner. Fokus ligger på användning av yrkeskunskaper, akademiska och politiska litteraturen, och publicerade och personlig forskning för att främja ledare i hjärtat av institutionell utveckling. Motsvarande i status till en doktorsexamen, är EDD en professionell doktorsexamen med inriktning på högre utbildning som ett globalt företag. Läroplanen för EDD är konstruerad i ett internationellt perspektiv - med hjälp av forskning, fallstudier, policy och akademisk litteratur från internationella källor - att slutföra internationell erfarenhet. Moduler ingår Ledarskap, politik och institutionell förändring, Action Forskning för pedagogiskt ledarskap och internationalisering och effekterna av globala trender. Vid sidan av de centrala moduler, elever vardera skriva ett forskar utvecklingsplan (DDP) reflekterar över deras utveckling som doktorand praktiker och forskare. Behörighetskraven inkluderar en magisterexamen från en erkänd institution, och minst två års relevant arbetslivserfarenhet, varav minst ett visst ansvar för att samordna eller hantera aktiviteten hos kollegor. Studenterna måste ha pågående utrymme att interagera med andra Högskoleverket yrkesverksamma samt att bedriva undersökande övningar i undervisningsmiljö för att slutföra uppgifter för bedömning på programmet. [-]

Doktor I Offentlig Politik Och Förvaltning

Walden University
Online Deltid September 2016 Amerikas förenta stater USA Online

Med en doktorsexamen i offentlig politik och administration från Walden, kan du ta en aktiv roll i att skapa hållbara lösningar på problemen i USA och nationer runt om i världen. Detta online forskarutbildningen ger dig en detaljerad förståelse av den allmänna ordningen teori, forskning och praktik i ett globalt sammanhang att effektivt verka för förändring som positivt påverkar individer och samhällen. [+]

Med en doktorsexamen i offentlig politik och administration från Walden, kan du ta en aktiv roll i att skapa hållbara lösningar på problemen i USA och nationer runt om i världen. Detta online forskarutbildningen ger dig en detaljerad förståelse av den allmänna ordningen teori, forskning och praktik i ett globalt sammanhang att effektivt verka för förändring som positivt påverkar individer och samhällen. Visas av lärd-utövare, kan programmet positionera dig att uppnå en ny nivå av trovärdighet och inflytande i ditt område och att omfamna nya spännande karriärmöjligheter som forskare, college-nivå lärare eller administrativ ledare i den privata, offentliga eller ideella sektor. Inriktningar (utöver det allmänna programmet) straffrättsliga Krisberedskaps Geografiska informationssystem (GIS) Globalt ledarskap Hälsopolicy Homeland Security Policy och samordning Internationella icke-statliga organisationer (NGO) Lag och offentlig politik Kommunernas Management för hållbara samhällen Ideellt Management och ledarskap policyanalys Public Management och ledarskap Terrorism, medling och fred [-]

Självstudier Doktor I Internationell Företagsledning

ISM - International School of Management
Campusstudier Deltid 4 år September 2016 Amerikas förenta stater New York Frankrike Paris Sydafrika Kapstaden Brasilien Sao Paulo Indien Delhi Kina Shanghai + 10 fler

ISM PhD i International Business Management förbereder erfarna och högt motiverade affärsmän att inleda karriären för engagerad undervisning och forskning inom den akademiska världen [+]

Självstudier PhD i International Business Management

Den filosofie doktor (PhD) program är utformat för två typer av kandidater: erfarna företagsledare som vill "ge något tillbaka", och bidra till utvecklingen av framtida företagsledare genom att bli effektiva lärare; och innovativa lärare och / eller forskare bestämt sig för att göra en inverkan genom att bidra till kroppen kunskap inom det valda områden. Doktorander lär sig att göra en skillnad genom att skriva, tala, undervisning, forskning, rådgivning och genomföra entreprenörssatsningar.

Programmet betonar en förståelse för ledning som det praktiseras och tolkas inom organisationer, sektorer och kulturer. Varje kandidat utvecklar vetenskaplig och pedagogisk skicklighet för att skapa och uppmuntra nya perspektiv på förvaltningspraxis. Den är utformad för att framhäva kursplaner ledarskap och att fokusera på tillämpad och teoretisk forskning som förbättrar undervisning och utbildningsresultat.... [-]


PhD. Företagsledning

Sales Manager Akademie am Studienzentrum Hohe Warte
Online Deltid 4 år October 2016 Österrike Wien

Filosofin av studien centrum kännetecknas genom att svara på individuella behov och elevernas behov. Ovan genomsnittliga framgång och nöjda utexaminerade baseras på metodarbete i små grupper och interaktivt lärande och undervisning på en hög akademisk nivå direkt relaterade till det praktiska dagliga arbete av studenter. [+]

Studiecentrum Hohewarte (SHW) samarbetar framgångsrikt år med universitet hemma och utomlands inom forskar utbildningar. Erbjudandet om denna forskarutbildningen återspeglar den nuvarande utbildnings trend som även utbildningsbevis Europas gränser har minskat. Den nya European Higher Education Area är också studiecentret Hohewarte känner ansluten. Filosofin av studien centrum kännetecknas genom att svara på individuella behov och elevernas behov. Ovan genomsnittliga framgång och nöjda utexaminerade baseras på metodarbete i små grupper och interaktivt lärande och undervisning på en hög akademisk nivå direkt relaterade till det praktiska dagliga arbete av studenter. Publik och Förutsättningar målgrupp Målgruppen för denna forskarutbildning har universitetsexamen med examen från andra akademisk nivå (Master, kandidatexamen + Master, ingenjör) eller en jämförbar akademisk utbildning som siktar på att en högre akademisk examen och vill förverkliga marknadsföring deltid inom en överskådlig framtid. iNTRÄDES~~POS=TRUNC Från sökande elev är en Universitetsexamen med 300 hp Krediter (magisterexamen, kandidat- och 180 Master 120) eller visa en jämförbar akademisk utbildning. förfarande för mottagning För antagning Följande handlingar måste lämnas in: CV engelskt bestyrkta kopior av examen (examensintyg, examensbevis Diploma Supplement) Avhandlingen Utkast: Framework projektbeskrivning på temat avhandling (omfattningen av 10 sidor) kopia av pass Studie organisation och läroplan Studie innehåll Denna deltid forskarutbildningen är anpassad till behoven hos målgruppen. Förutom Dissertantenseminaren och seminarier om den obligatoriska och valfria ämnen vetenskaplig verksamhet består i huvudsak utformningen av avhandlingen och publicering av forskningsresultat i prestigefyllda internationella medier samt ett aktivt deltagande i vetenskapliga konferenser. Utbildningsprogrammet Kurserna kan delta på nätet eller klassrumspass och presenteras mestadels på engelska. Obligatoriska ämnen: Makroekonomi och mikroekonomi Kvantitativa metoder inom företagsledning forskning Utvalda kapitel om hantering Utvalda kapitel om Business Management Två valfria: Financial Management I Financial Management II Metoder för optimering av Business Management förvaltning innovation marknadsföring strategisk HRM Den individuella sammansättningen av utbildningen genomförs i samråd med den akademiska handledaren. Läroplanen omfattar totalt 4 obligatorisk och 2 valbara kurser. Offentliggörandet av forskningsresultaten i avhandlingsämne i den internationella handeln media är obligatorisk. Preliminära resultaten av avhandlingen kommer att presenteras vid vetenskapliga konferenser. Undersökningar Thesis examination: Kan förvaras tidigast efter det första året, om då minst 75 hp utarbetades. Avhandling försvar: Vid slutet av studien lämnat avhandlingen inför en kommitté av universitetet för att försvara för ledningen. thesis Examen: Philosophiae Doctor (PhD.) Titeln delas ut av Academy of Management Bratislava. Den School of Management är ett ackrediterat privat högskola slovakiska. Detta forskarutbildningen College of Management är en deltid forskningsbaserad akademisk utbildning för chefer inom industrin och regeringen. Efter att ha uppnått en lämplig vetenskaplig kompetens, leder denna kurs i fyra år för doktorsexamen Philosophiae Doctor (PhD.). avhandlingsämne Fokus i utbildningen på forskarnivå är från början på utarbetandet av avhandlingen samt en parallell Begleitstudium att med en oberoende undersökning (avhandling undersökning) stängs. Avhandlingen är cirka 130 - omfattar 150 sidor. För att säkerställa att förmånen tidigare praktiska arbetet fokuserar på avhandlingen, är de tematiska idéer doktorsexamen i samarbete med de vetenskapliga handledare till stor del integrerad i doktorandprojektet. På detta sätt kan en lämplig yrkesmässig användning av akademiskt arbete och en mer hanterbar längd studie är möjliga. Studienleistung Disputation: ca 130-150 sidor 2- 3 publikationer i vetenskapliga tidskrifter Deltagande i 2 - 3 Science konferenser Scientific (undervisning) aktivitet [-]

Doktorsgrad I Beteende Hälsa Och Psyko

International University For Graduate Studies - IUGS
Campusstudier Deltid September 2016 Dominica Portsmouth

Fakulteten för beteendevetenskap Hälso ger ackrediterade, erkänt och prisvärt doktorsexamina och magisterutbildningar för beteende vårdpersonal som önskar att utöka sin personliga och yrkesmässiga utveckling. [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Fakulteten för beteendevetenskap Hälso ger ackrediterade, erkänt och prisvärt doktorsexamina och magisterutbildningar för beteende vårdpersonal som önskar att utöka sin personliga och yrkesmässiga utveckling. Våra program erbjuder kandidater möjlighet att förbättra sina pedagogiska sysselsättningar på en del eller heltid efter: - Exploring nuvarande trender, filosofier, metoder och metoder; - Främjande av samspelet med andra psykiska vårdpersonal och lärare; - Tillerkänna kandidater möjlighet att formellt fokusera på deras specifika område (s) av intresse. Kandidater som framgångsrikt har fullföljt vår forskarutbildning njuta erkännande, liksom förvärvade kunskaper som krävs för att uppfylla sina mål i yrkeslivet och bättre betjäna sina kunder, organisationer och samhällen. PSYCHOALANYSIS Sedan 1979 International University för forskarutbildning (IUGS) har ger doktorer i psykoanalys. Resultaten har varit karriärmöjligheter, personlig tillfredsställelse och ökad yrkeskompetens för mottagarna av doktorsexamen. De forskarutbildningen, forskar och D.Psychoan, erbjuds till sökande som har en lämplig yrkesbakgrund. Den psyko programmet har fastställts för yrkesverksamma som använder psyko som en viktig terapeutisk metod. Akademiker har bidragit med undervisning, forskning och publicering samt i deras terapeutiska metoder, inklusive universitet undervisning och engagemang med internationella psykoanalytiska institut inklusive National Association för befordran av psykoanalys. IUGS accepterar kurser från godkända Psychoanalytic Institutes. Studenter som examen från en godkänd ackrediterad Institutet ska ha uppfyllt kraven för sextiosex (66) kurspoäng i överföringen. Studenter kan komma in i forskarskolan innan slutföra sin psyko kurser. Varje IUGS program är tillägnad till att upprätthålla en standard of excellence samtidigt förstå behoven hos vuxenstuderande som är upptagen yrkesverksamma. Kandidater interagerar med lärare, personal och andra studenter i en rik, stödjande lärande gemenskap. Grad kandidater studie med forskare och yrkesverksamma från andra universitet, ideella organisationer, myndigheter, kommuner, internationella organisationer, skolsystem, privata klinisk praxis och hälsovårdsleveranssystem. Studier är anpassade till de särskilda behoven hos varje enskild lärande. Dessutom har många grad kandidater är erfarna kliniker med framgångsrika psykoterapi praxis. Denna doktorsexamen är relevant för psyko personer vars karriär vägar har lett dem till viktiga roller i Institute engagemang, högre utbildning och blomstrande psykoterapimetoder. Varje IUGS program är tillägnad till att upprätthålla en standard of excellence samtidigt förstå behoven hos vuxenstuderande som är upptagen yrkesverksamma. Instruktions filosofi och Mission Den primära uppgiften för utbildningen i beteende Health kurser är att; Att utveckla kompetenta, kritiska granskare och välinformerade forskare, professorer och kliniker, Att stärka och främja ett omfattande underlag för undervisning, forskning och öva beteende hälsa, Att främja system som respekterar mångfalden av klientpopulationer liksom närmar forskning, undervisning och klinisk praxis, Att främja samling akademisk litteratur inom området genom att främja forskningsresultat och analys, forskning och kliniska etik. undervisning och klinisk effektivitet, särskilda patientgrupper, evidensbaserad praktik och mentala hälsoproblem, Att inskärpa kompetens och kritiskt tänkande inom området. Utfall Studenter måste visa följande; Omfattande kunskap om beteende hälsa, klinisk teori och praktik via litteraturgenomgång, bibliografi, och utvecklingen av en kommenterad disposition för avhandlingen eller projektet, Fördjupade kunskaper i forskningsmetoder via formulering av en beteende hälsa forskningsfråga och valet av ett lämpligt medel för insamling och analys av data, Välutvecklade kritiskt tänkande, inbegripet analys och syntes, inklusive metoder i medvetenhet och fördelarna med kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder, Avancerad nivå skriftlig och muntlig kommunikation, Kompetent psykoterapi praxis och forskningskompetens med individer, barn, ungdomar, familjer, par, äldre och även gruppterapi, Kompetenta praxis och färdigheter forskning om psykiska problem med en ytterligare medvetenhet om följande: Komorbiditeter med fysisk sjukdom; Cross-teoretiska metoder för psykisk hälsa behandling och forskning; Medvetenhet om förmåga / vilja till förändring i psykoterapi och; Approaches to samarbete med annan sjukvårdspersonal och mentala vårdpersonal. Lätthet med diskurs om ämnet via Avhandling Defence eller muntligt prov och när så är lämpligt vid rundabordssamtal med kamrater och lärare, Minst 85% behärskning av undersökningsmaterial och förmåga att delta i analysen av forskningsartiklar och förmåga att omsätta dessa artiklar i komponenter i klinisk praxis. Innehåll IUGS erbjuder följande grader i beteende Hälsa: Doctor of Philosophy (PhD); Doktor i psykologi (PsyD). Studenten portfölj och transkript granskas av dekanus efter diskussion med studenten att bestämma sina mål. De 66 erforderliga krediter för avancerade stående kommer att godkännas efter denna process. Domäner som ingår i dessa krediter för godkännande i förväg stående inkluderar, men är inte begränsade till: Olika teoretiska ansatser till klinisk praxis; Komponenter i unika egenskaperna hos psykoterapi med särskilda patientgrupper, inklusive men inte begränsat till: Psykiskt sjuka, inklusive psykoser, neuroser och samverkan med medicinska metoder, Childhood frågor, Vuxna befolkningsfrågor, Gerontologiska frågor, Frågor som rör kön, sexuell läggning och etnicitet och Missbruk och dubbel diagnos. Matcha teoretiska metoder för klinisk praxis. Forskningsmetoder, statistik och design och forskningsetik. kliniska etik Barndom och mänsklig utveckling psykoterapi praktik Examen krav omfattar följande kurser som ska vidtas på IUGS: Beteende Health Research I (3) poäng Beteende Health Research II (3) poäng Avhandling eller projekt (18) poäng Den 8-dagars Graduate Seminarium vid 10-dagars Residency (3) poäng Poäng som krävs för att slutföra doktorsexamen i beteende hälsa (93) Sekvens 1. Studenten portfölj och transkript granskas av dekanus efter diskussion med studenten att bestämma sina mål. 2. Advance stående kurspoäng totalt (66) för doktorsexamen kan tas samtidigt med studenterna andra IUGS kurser. Studenter måste fylla i (66) avancerade stående examen poäng för doktorsexamen innan uppfylla sina akademiska krav i beteendehälsa. 3. Forskning Jag måste fyllas, godkänd, och arkiveras innan arbetet för forskning II börjar. 4. The Graduate Seminar kan fyllas när som helst under elevens inskrivning på IUGS, men skall vara avslutad före att uppfylla sina akademiska krav i beteendehälsa. Undervisningsstrategier kommer att omfatta, men inte begränsas till: 1. Tilldelad läsningar av texter och akademiska tidskriftsartiklar; 2. Seminarium översyn av dessa tilldelade värden; 3. Interaktiva föreläsningar; 4. Små gruppdiskussioner, där studenterna utvärderade på deras nivå av deltagande; 5. Användning av elektroniska medier (Questia nätet bibliotek som tillhandahålls av universitetet och andra källor som valts ut av studenten, Mentor, och Dean); 6. Undersökningar: kumulativa och omfattande undersökning för att säkerställa ämnet mästerskap. [-]

Ed.D. Skolan Psykologi

The Chicago School of Professional Psychology
Online Deltid 3 år September 2016 Amerikas förenta stater Chicago Los Angeles Irvine Washington + 3 fler

Genom att täcka ett brett spektrum av omständliga villkor samt teori och bas diagnoser, de som studerar i Ed.D School psykologprogrammet in i arbetskraften redo att njuta av och driva en framgångsrik och givande karriär. [+]

Skolpsykologer är proffs som hjälper studenter, lärare, administratörer och föräldrar till elever övervinna utmaningar som rör alla aspekter av pedagogisk utveckling. Den Ed.D. Skola psykologprogrammet förbereder studenter för att komma in på området redo att ge klara färdigheter och kunskaper hjälpa människor i en mängd olika svåra situationer, inklusive familje störningar, psykiska sjukdomar, och otillräcklig exponering till utbildning. Dessa utmaningar kan uppstå som ett resultat av sjukdom, dålig närvaro, eller något annat som rör. Genom att täcka ett brett spektrum av omständliga villkor samt teori och bas diagnoser, de som studerar i Ed.D School Psychology program in i arbetskraften redo att njuta av och driva en framgångsrik och givande karriär. [-]

Doktor I Kondenserade Materiens Fysik

International School for Advanced Studies (SISSA)
Campusstudier Deltid 3 - 4 år October 2016 Italien Trieste

Sissa har just lanserat ett nytt program för snabbare åtkomst till en doktor i kondenserade materiens fysik. De bästa studenterna kommer att kunna delta i föreläsningar på Sissa samtidigt deltar sista året av Master kurs i fysik vid universitetet i Trieste. [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Sissa välkomnar ansökningar för upp till 6 positioner för en ny Fast Track doktor i kondenserade materiens fysik start i oktober 2016 Sissa har just lanserat ett nytt program för snabbare åtkomst till en doktor i kondenserade materiens fysik. De bästa studenterna kommer att kunna delta i föreläsningar på Sissa samtidigt deltar sista året av Master kurs i fysik vid universitetet i Trieste. Doktorandkurs i "Teori och numerisk simulering av kondenserad materia" är en rik och fullständig forskarutbildning program med upp till fyra års utbildning och forskning som täcker de olika aspekterna av området. Den påskyndade programmet tillåter eleverna att börja sin forskarkarriär ett år tidigare, studera och arbeta i en levande internationell miljö. Studenter vid Sissa har pågående nära samverkan med sina handledare samt med flera forskare och specialister inom sitt ämnesområde. Öppna snabbspår PhD programstudenter kommer att väljas baserat på deras läroplan och två inträdesprov, en före inskrivning Master och en efter två år för att tillträde till doktorsexamen. De två studenterna, som kommer att rankas bäst i valet, kommer att beviljas upp till 750 euro per månad för att täcka levnadskostnaderna i Trieste och universitetsavgifter. Info Sissa är en vetenskapligt centrum inom fysik, matematik och neurovetenskap, som ligger i ett campus med fantastisk utsikt över staden och bukten. Hur söker man Ansökningar kommer att accepteras från 15 juni till 1 September 2016 e-post: cm@sissa.it "Sissa är en dröm för en ung forskare. Det är centrum för en av de största och livligaste Excellence poler i kondenserade materiens fysik. " Massimo Capone, professor vid Sissa "En stödjande miljö och nära relationer med kollegor fick mig att känna sig hemma. Blandningen av havet och bergen är en stor källa till idéer. " Mariani Rusishvili, doktorand vid Sissa "Sissa är en underbar miljö, från vetenskapliga och mänskliga synvinklar. Jag har berikat och beredda att möta forskning och livet i allmänhet. " Angelo Russomanno, Post-doc vid ICTP [-]

Doktor Ministeriet

Trinity International University
Campusstudier Deltid 4 - 6 år September 2016 Amerikas förenta stater Deerfield

Utrustas för större departement effektivitet. Vår doktor bjöd män och kvinnor till steg djupare in studie av Word, att vidga sina perspektiv på ministeriets praxis, och att tillsammans med en global gemenskap av departement utövare i dialog och studera till förmån för evangeliet. [+]

Utrustas för större departement effektivitet. Vår doktor bjöd män och kvinnor till steg djupare in studie av Word, att vidga sina perspektiv på ministeriets praxis, och att tillsammans med en global gemenskap av departement utövare i dialog och studera till förmån för evangeliet. Programmet är flexibelt utformade för att passa schemat och behov heltidstjänst proffs. Vår doktor ministeriet tjänar kyrka den levande Guden genom att stärka den professionella kompetensen hos de personer i minister ledning genom integrering av avancerad teori med samtida praktik. Det är ett professionellt program avsett för personer som är heltidsyrkes kristna departement, såsom pastorer och pastoral personal, kaplaner, kristna lärare, missionärer, arbetare i parachurch organisationer och evangelister, både inrikes och utrikes. Var kan denna grad ta mig? Den Dmin är utformat för att förbättra den yrkeskompetens som redan är engagerade i heltidstjänsten; Det är ett i-serviceprogram, som gör det möjligt sutdents att avlägga examen samtidigt som minimal tid borta. Som sådan är denna grad syfte en att fördjupa sin nuvarande kallelse i stället för förberedelse för en framtida karriär. Vad ska jag studera? Dmin kurser är alla erbjuds i en veckas intensiv klass sessioner (det är inte avsedd att vara en bostadsprogram) erbjuds på Deerfield campus mars, juli och november. Dessa kurser föregås av personliga studier och följdes av ett projekt som tillämpar kurser till elevens departement. Undantag från utsocknes karaktär programmet ibland gjort; prata med antagning för dessa undantag. TEDS är i färd med att erbjuda en ny modifierad kohort metod för Dmin utbildning baserad på departement affinitet. Utöver våra valbara koncentrationer kommer dessa kohorter innebär att hälften av programmet tas med andra som alla är i mycket liknande inställningar departement. Den kohort schema och kursinnehåll kommer att fördefinierade. Resten av kurserna kommer att tas från vanliga nödvändiga och valbara erbjudanden. Kohorter för närvarande planeras för stora kyrkliga pastorer under ledning av Dr. Knute Larson, och hälsovården Prästerna under ledning av Dr. Roy Bebee. Doktor ministeriet Kärna - 12 timmar MN 9550 Revitalizing ministeriet (PM, LM, PC, PR) * -ELLER- MN 9555 Prolegomena för Uppdrag och evangelisation (ME) * 3 timmar Systematisk teologi, Nya testamentet, och Gamla testamentet Integrativ kurser (BT) 6 timmar MN 9990 ministeriet och uppdrag Forskning 3 timmar * Måste ses som en av de första tre kurser Doktor ministeriet Koncentration - 12 timmar Fyra kurser inom ett område av koncentration: predika, Ledarskap och ministeriet Management, själavård, beskickningar och evangelisation, eller andlig. De i den allmänna Pastoral ministerier kategori kan välja någon kombination av kurser från PR, LM, eller PC områden. Pastoral Ministries (PM) Detta är den allmänna kategori som tillåter eleverna att välja grundläggande kurser från någon av PR, PC, eller LM koncentrationer. Predikar (PR) Denna koncentration betonar att förkunna Guds ord-exegetically ljud, Spirit-befogenhet, och kulturellt relevant. Lämplig för någon vars roll är främst proklamation. Pastoral Care (PC) Relations sidan av departement betonas i detta koncentrations familjeliv, krisintervention, bioetiska frågor, och andlig bildning. Den är lämplig för kyrka personal, rådgivning center personal eller medicinska kaplaner. Ledarskap och ministeriet Management (LM) Denna koncentration betonar att utveckla resurser som krävs för att leda och organisera ministeriet i förändringsområden, konflikt, vision, kärnvärden, och motivation. Den är lämplig för olika pastorala roller och de som tjänstgör i ministeriet eller uppdrag organisatoriska ledarskap. Uppdrag och evangelisation (ME) I denna koncentration, frågor som rör kristen mission betonas-världsbild, tvärkulturella departement, församlingsplantering och stadsmiljö. Den är lämplig för missionärer, församlingsplanterare, parachurch personal och andra i evangelist eller interkulturell verksamhet. Militär andlig (MC) Detta är en särskild koncentration kooperativ mellan TEDS och grenar den amerikanska militären utformade för närvarande tjänstgör militära kaplaner som vill fokusera på chaplaincy i sitt program. Detaljerad information om denna koncentration är tillgänglig från Antagningsenheten. Valfria - 6 timmar Kompletta 6 timmars Ministry valfria. Större projekt - 6 timmar Kulmen på Dmin programmet är ett stort projekt. Detta stora projekt är avsedd att hjälpa eleverna att teologiskt om departement genom att kräva dem att tillämpa nya begrepp och metoder för att deras departement. Förslaget till projektet måste formellt godkännas av två fakultets läsare, Program Director och mänskliga rättigheter i forskning. En fakultet läsare kommer att betecknas som mentor / första läsaren att studenten under hela projektet. Den stora projekt måste vara på ett ämne lämpligt för elevens koncentration. Doctoral Projekt MN 9991 Doctoral projekt (två gånger på 3 timmar vardera) Vilka är förutsättningarna för antagning till detta program? Sökande för Dmin programmet måste: Har en Master of Divinity examen eller andra godtagbara magisternivå kvalifikationer (se fullständiga förutsättningar för detaljer). Har tjänat minst kumulativ GPA på 3,0 på en 4,0 skala för alla masterarbete. Rekommendationer från följande fyra personer (ska lämnas in elektroniskt via ansökan online): (1) Finlands handledare, (2) ministeriet kollega (3) Lay ledare, (4) ordförande Kyrkostyrelsen, professor, samfunds tjänsteman eller Professional bekantskap . Har haft minst tre års konsekvent heltidstjänst erfarenhet efter att ha mottagit MDiv eller motsvarande; undantag kan göras för tjänst erfarenhet innan de får den MDiv. Ta och lämna betyg från Miller Analogier Test (MAT). Har förutsättning studie motsvarar 9 termin timmar forskarutbildningskurser lämpliga koncentrationen vald. Eftersom programmet är starkt beroende av datakunskaper, bör sökande kunna använda en aktuell ordbehandlingsprogram; äganderätten till en stationär eller bärbar dator krävs, tillsammans med internet och e-kapacitet. Särskilda instruktioner för internationella sökande Du måste uppfylla Bureau of Citizenship and Immigration Services regler att få en F-1 (student) via. Detta kräver ytterligare antagning information och pappersarbete. Internationella sökande vars första språket inte är engelska måste också lämna betyg från Test av engelska som främmande språk (TOEFL). Alla internationella dmin programstudenter, inklusive Resa Dmin studenter och studenter från Kanada, måste nu komma in i USA med en F-1 visum. Dmin bostäder studenter (dvs. bor i eller i närheten av Deerfield och med termin längd kurser) måste uppfylla samma visumkrav som bostadssökande andra program (se antagnings avsnitt). Dmin utsocknes studenter (dvs pendling till Deerfield Campus på en kurs-by-kurs basis) måste också få en F-1 visum. Studenter som kommer in i USA för att fullfölja doktor ministeriet grad utan F-1 visum komma att äventyra deras förmåga att avlägga examen och återinträda i USA. F-1 visum kommer att gälla så länge återinträde i USA för att studera sker åtminstone en gång vart femte (5) månader. Ett nytt visum kommer att krävas om återinträde inte sker inom denna tidsperiod. Därför är heltid framsteg för Dmin internationella utsocknes studenter definieras som att ta åtminstone en kurs i vart och ett av de tre sessioner (höst, vår, sommar) per år. [-]

PhD I Studio Konst

Burren College of Art
Campusstudier Deltid 4 - 6  September 2016 Irland Galway

Syftet med denna fyra års heltidsstudier (sex år deltid) forskningsprogrammet är genereringen av ett bidrag till kunskap och förståelse inom konst genom undersökning som genomfördes genom studio forskning och, i tillämpliga fall, andra forskningsmetoder. [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Syftet med denna fyra års heltidsstudier (sex år deltid) forskningsprogrammet är genereringen av ett bidrag till kunskap och förståelse inom konst genom undersökning som genomfördes genom studio forskning och, i tillämpliga fall, andra forskningsmetoder. Under programmet, studenter får utbildning i forskningsmetoder och slutföra ett forskningsprojekt baserat på en nyckel forskningsfråga. Studenterna förväntas också: Föra en definierad nyckel frågeställning genom studio forskning Undersök besläktade studio forskning som bedrivs av andra internationellt Utforska de teoretiska och historiska dimensioner förfrågan via stipendium Samarbeta med andra, i förekommande fall, för att utöka räckvidden för utredningen Producera en kropp av arbete som förkroppsligar ny kunskap angående nyckel frågeställningen Skriv en kort sammanfattning av bidrag till kunskap och förståelse tillsammans med en reflekterande analys av den teoretiska och historiska samband med forskning och en kritisk granskning av processen av forskningen. Programmen för Förfrågan Vi välkomnar förslag till studiobaserade doktorer i följande aspekter av studio konst: Teckning som en process av utredning Konst och ekologi Kreativa metoder och metodik Digital berättelse (i samarbete med Huston filmskola, NUI Galway) Tvärvetenskaplig forskning som främjar samarbete över akademiska gränser (med alla tänkbara departementet NUI, Galway) Eleverna kan också föreslå forskningsprojekt utanför dessa kriterier för behandling av Burren College of Art. Ett förslag till ett forskningsprojekt ska beskriva en nyckelforskningsfråga; inom utredningen och planerade forskningsmetoder; redo varför du vill föra en PhD; och en aktuell litteraturlista. Vi välkomnar informella förfrågningar innan en formell ansökan, och kommer att hjälpa kortlistan sökande att utveckla sina förslag. Under det första året studenter ta kurser i forskningsmetodik och historiska och kritiska studier och delta i forskarintroduktionsprogrammet för Humanistiska fakulteten vid NUI Galway. Heltids doktorander har sin egen dedikerad studio på Burren College of Art med 24/7 tillgång och tillgången till alla BCA fakultet som är lämpligt. Deltidsstuderande ska ha sin egen studio utrymme och vara tillgänglig för regelbunden kontakt med sin handledare på BCA. Tillsyn Tillsyn genomförs av kommitté bestående av din huvudhandledare och lärare från Burren College of Art, National University of Ireland, Galway, och externa experter som är lämpligt. PhD i Studio Art - Antagning Sökande bör ha en kandidatexamen med Honours i konst (första klass eller 2: 1, eller en GPA på 3,50 eller högre), eller en magisterexamen i konst. Sökande med en MFA examen kan ansöka om ett fyraårigt program för forskning som leder till tilldelning av doktorsexamen. Sökande som inte har en MFA kan ansöka om UD med möjlighet till progression till PhD, med två alternativ i slutet av Year One: Forskning för tre år leder till tilldelning av doktorsexamen Forskning för ett år leder till tilldelning av UD För mer information om ansökningsprocessen och förslag riktlinjer, besök vår hemsida på: http://burrencollege.ie/college/phd-studio-art-admissions [-]

Doktor I Internationella Relationer Och Europeiska Studier

University of Nicosia
Campusstudier Deltid 3 år September 2016 Cypern Nicosia Grekland Aten + 2 fler

Doktorsprogrammet i internationella relationer (hädanefter IR) syftar till att skapa och tolkning av kunskap som sträcker sig i spetsen för lärjunge IR (i bredare behandlingen av disciplin), genom egen forskning och kritiskt tänkande. [+]

Varaktighet (år): 3 Utbildningsbevis: Forskarskolan i Europastudier och internationella relationer (PhD, 3 år) Kvalifikationsnivå: 3. Cycle (doktorsexamen) Undervisningsspråk: engelska och grekiska För examination: Heltid / Deltid Minimi Poäng: 90 Minimi högskolepoäng: 180 Profil av programmet: Allmänt: Den Doktorsprogram i internationella relationer (hädanefter IR) syftar till att skapa och tolkning av kunskap som sträcker sig i spetsen för den lärjunge IR (i bredare behandlingen av disciplin), genom egen forskning och kritiskt tänkande. Innehavare av en Ph.D. IR kommer att kunna konceptualisera, design och genomföra projekt för generering av betydande ny kunskap och / eller förståelse inom internationella relationer. Vidare, innehavare av en Ph.D. IR har de egenskaper som krävs för anställning som kräver förmågan att göra välgrundade bedömningar av komplexa frågor i specialämnen för IR, och innovation för att ta itu och lösa begreppsmässiga och praktiska problem i världspolitiken. Doktorsprogrammet i IR är utformad i enlighet med referensramen för kvalifikationer för högre utbildning (Barcelonaprocessen) och den europeiska referensramen (nivå 8 i EQF), samt i enlighet med etablerade standarder och praxis i europeiska och amerikanska universitet som tilldelning titeln filosofie doktor i internationella relationer (nedan en doktorsexamen i IR) 0,1 1 Enligt internationella standarder och praxis på avslutad, doktorander i internationella relationer, som studerar på universitet där engelska språket är det undervisningsspråket, tilldelas titeln? filosofie doktor i internationella relationer? (för den grekiska διδάκτωρ). Specifik: Doktorsprogrammet i IR kommer socialisera eleverna i den akademiska världen och vägleda dem så att de kommer att vara väl förtrogen med de kriterier som de förväntas att möta för sitt akademiska arbete internationellt. De som fullföljer programmet kommer att kunna bedriva akademisk forskning självständigt på högsta nivå. Ph.D. utexaminerade kommer också att kunna driva analys av frågor om deras expertis på viktiga offentliga och privata institutioner. Programmet förbereder och vägleder eleverna att generera ny kunskap av högsta akademiska kaliber. Akademiker kan göra karriär som akademiker och forskare vid högskolor, universitet, forskningscentrum och tankesmedjor och andra viktiga institutioner i både den offentliga och den privata sektorn. Programmet kan också vara mycket användbar för dem som strävar efter att göra karriär inom andra områden som kräver stor kunskap om ämnen i internationella relationer, t.ex. statliga och internationella organisationer. Karriärmöjligheter: Programmet förbereder och vägleder eleverna att generera ny kunskap av högsta akademiska kaliber. Akademiker kan göra karriär som akademiker och forskare vid högskolor, universitet, forskningscentrum och tankesmedjor och andra viktiga institutioner i både den offentliga och den privata sektorn. Programmet kan också vara mycket användbar för dem som strävar efter att göra karriär inom andra områden som kräver stor kunskap om ämnen i internationella relationer, t.ex. statliga och internationella organisationer. Gradering Krav Graden kräver fullbordandet av 180 högskolepoäng varav 60 högskolepoäng är för förslaget forskning och de återstående 120 högskolepoäng för skrivandet av avhandlingen. En doktorand studenten kvalificera sig för en Ph.D. examen om han / hon framgångsrikt: (a) kompletterar de obligatoriska kurser som ingår i MA program. (b) presenterar och försvarar hans / hennes forskningsplan. (c) förbereder, presenter och försvara en Ph.D. Disputation ska undersökas av en fem-ledamot. Ph.D. kandidater måste slutföra sin studie i Ph.D. program inom tre läsår vid minsta och åtta läsår vid maximal. Mål Programmet är utformat för att förbereda studenterna för en mängd olika yrken inom högskola och universitet undervisning, forskning, public service, och den privata sektorn. Studenter framgångsrikt slutföra programmet kommer: (a) få en djup kunskap på den mest avancerade nivån aspekter av moderna internationella relationer; (b) förvärva de mest avancerade och specialiserade färdigheterna och metoderna, inklusive syntes och bedömning som behövs för att lösa kritiska problem inom forskning och / eller innovation och utvidga och omdefiniera befintlig kunskap och / eller yrkespraktik inom internationella relationer; (c) utveckla kompetens att identifiera och utvärdera olika former av bevis på offentliga tillställningar i världspolitiken; (d) få en förståelse för komplexa teorier om, samt aktörer och institutioner i internationella relationer, och medel för att utvärdera deras preferenser och resultat; (e) förvärvar större kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation på engelska. [-]

PhD I Ekonomi

University of Minho - School of Economics and Management
Campusstudier Deltid 4 år September 2016 Portugal Braga

Programmet doktor i nationalekonomi, erbjuds tillsammans med ekonomiska fakulteten vid universitetet i Coimbra, syftar till att förse doktorander med avancerad och noggrann vetenskaplig utbildning i ekonomi, så att de kan bedriva högklassig forskning och utföra vetenskapliga professionellt arbete med krävande ekonomisk analys . [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Motivering och syfte Den Forskarskola i nationalekonomi, Erbjuds tillsammans med ekonomiska fakulteten vid universitetet i Coimbra, syftar till att förse doktorander med avancerad och noggrann vetenskaplig utbildning i ekonomi, så att de kan bedriva högklassig forskning och utföra vetenskapliga professionellt arbete med krävande ekonomisk analys. Kvaliteten på forskarutbildningen vilar på en välutbildad lärare håller doktorsexamen utfärdas av utestående europeiska och amerikanska universitet och vars spetsforskning dokumenteras av ett stort antal publikationer i utmärkta internationella vetenskapliga tidskrifter. Vid University of Minho, lärare genomföra sin forskningsverksamhet i ekonomiska politik Research Unit (Nipe), som rankas Mycket bra, den näst högsta i landet för ekonomi, i den sista utvärderingen av FoU-enheter från den portugisiska Stiftelsen för vetenskap och Teknik och i tillämpad Mikro Research Unit (NIMA). Ph.D. Studenterna arbetar mycket nära samarbete med lärare på deras förslag och avhandling. Slutförandet av forskarskolan svarar för 240 högskolepoäng. Därför är det en fyra år lång / åtta termin långa program: studenter är skyldiga att utföra kurser under de två första åren av programmet och i de två sista de utför forskning och skriva en doktorsavhandling. Studenterna förväntas också att delta i flera seminarier i olika Economics Vetenskap relaterade domäner hela forskarutbildningen. Nationalekonomiska institutionen vid universitetet i Minho är bland de bästa i Portugal, i forskning i nationalekonomi. Handelshögskolan och Management har utmärkta forskningsanläggningar. Ytterligare information och alla vetenskapliga publikationer av skolans forskare kan erhållas på webbsidan Research Support Office. Missa inte chansen att lära sig mer om University of Minho prestanda i världen i vad som gäller rankingen: Times Higher Education 100 Under 50: i kategorin av de 100 bästa universiteten under 50 år - Högskolan i Minho rankas 64 i världen (32: a i Europa och 1 i Portugal). Times Higher Education: University of Minho är bland de 351-400 bästa universiteten i världen (1st i Portugal). CWTS Leiden: University of Minho rankas 202 i världen i samhällsvetenskap (89: e i Europa och 2: ai Portugal). [-]

Doktorsgrad I Organisatoriska Förändringar (Adoc)

Ashridge Executive Education
Campusstudier Deltid 4 år March 2017 Storbritannien London

Designad genom att öva förändringsagenter, är detta program utformat för att hjälpa dig att utveckla din praktik till en högre nivå. [+]

Ser du dig själv som en erfaren "reflekterande utövare", intresserad av "åtgärd utredning" som en metod för att utforska organisationens verkligheter - och visa rådgivning som en "relationell" praktiken?

Följ med på en öppen dag! Upplev programmet, träffa lärare och alumner.

Skapades som svar på förfrågningar från alumner av den mycket framgångsrika Ashridge Masters i organisationsförändring, är det här programmet för att hjälpa dig att utveckla din konsultverksamhet till en högre nivå.

Programmet har utvecklats av praktiserande konsulter för konsulter.

Den mångsidiga och internationella erfarenhet för varje fakultet medlem kombineras för att skapa en kraftfull miljö för utveckling och lärande.... [-]


Executive PhD

Antwerp Management School
Campusstudier Deltid 4 år September 2017 Belgien Antwerpen

Antwerpen Management School Executive PhD Program är en hög nivå stödprogram för chefer och C-nivå chefer med en stark ambition att föra state-of-the-art kunskap och utmärkta forskningskompetens på arbetsplatsen och i samhället. [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Executive PhD Antwerp Management School s Executive PhD Programmet är en top-tier stödprogram för ambitiösa chefer och C-nivå chefer som vill få den mest avancerade kunskaper och framstående forskning skicklighet på arbetsplatsen och i samhället. Deltagarna kommer att få nya metoder och tänkesätt som de kommer att närma sig verkliga affärsfrågor de konfronteras med i sina organisationer eller i samhället. Således, har programmet en betydande inverkan på den professionella utvecklingen av deltagarna. Att blomstra i dagens komplicerade, global konkurrenskraftigt företagsklimat, organisationer kräver ledare som griper tvärvetenskaplig kunskap, förmågan att tänka globalt sett och visionen utforma system som svarar på snabbt föränderliga tendenser. Antwerp Management School erbjuder Executive forskarutbildningen för att hjälpa chefer att utveckla kompetens att tillämpa relevanta kunskaper och forskning färdighet att dagens affärsfrågor. Den verkställande PhD Programmet fokuserar också på livslångt lärande ambitioner intellektuellt yrkesverksamma som redan har utmärkta grader inom sina områden, men som fortfarande vill bygga på sin utbildning för att komma till den översta nivån. Varför följa detta program i Antwerpen Management School? Delta detta program bör toppen av deltagarens personliga och yrkesmässiga utveckling. Under en period på 4 år du kommer att få de resurser som krävs för att framgångsrikt öka din karriär, både i den akademiska världen och industrin. I detta avseende kommer du att: Förvärva de senaste teorierna och praktiska insikter i din gynnade domänhantering och lära sig de färdigheter för att främja kunskap genom metodiskt robusta tillämpade forskningsmetoder. Visa förmåga att utveckla originella bidrag till befintlig kunskap. Lär dig de färdigheter som behövs för att överföra kunskap i både näringslivet och den akademiska miljöer, i skriftlig och muntlig form. Få breda insikter din specialisering genom medlemskap och samarbete inom Antwerpen Management School kompetenscentra. Bli en del av en topprankad internationell skola. Den verkställande PhD syfte är att upp praxis och utveckling av effektiv organisatoriska ledarskap genom att erbjuda högre nivå chefer med: Visdom och kunskap som krävs för att identifiera, grepp och framgångsrikt ta itu med tvärvetenskapliga, big-bild frågor som präglar den globala företagsledning i dag. Färdigheter i formell social utredning som krävs för att definiera och direkt komplexa frågor och sprida kunskap i samband med sitt yrke genom olika uttrycksmedel för att påverka både praktiska och offentlig politik. Ett tvärvetenskapligt, globalt inriktad synvinkel tillgänglig i traditionella avancerade former av utbildning. Framgår ledarförmåga och förståelse som kommer att sporra nya lösningsorienterat tänkande i både organisationer och samhälle. En unik möjlighet till lärande som kombinerar den senaste akademisk kunskap med praktisk relevans. Möjligheten att stärka sitt kritiska tänkande, förbättra sina färdigheter för att stödja, försvara och genomföra nya idéer och förbättra lösningsorienterad bedömning. Vad kan du förvänta dig? Innehållsnivå: hög kompetens Efter att ha gått programmet Dig Vet hur man skapar, tolka och överföra förvärvat akademiska kunskaper till din professionella och akademiska nätverk. Kan fortsätta forska i ett av våra kompetenscenter eller undervisa i Antwerpen Management School. Kommer att förstå forskningsverktyg och metoder och kommer att kunna tillämpa dem på praktiska utmaningar på egen hand. Kommer att ha akademisk, publicering och fall skrift erfarenhet och kunskap. Kommer att få en doktorsexamen från universitetet i Antwerpen, som är en premie rankad och ackrediterat universitet. Ditt bolag Kommer att dra nytta av de visioner och erfarenheter som du ta med till bordet som doktorand. Fördelar från din förmåga att översätta och tillämpa nyutvecklad och up-to-date kunskap till den specifika ramen för din bransch eller företag. Har möjlighet att kapitalisera på dina förbättrade affärs- och ledaregenskaper som möjliggör framtida mål och strategier företag som skall uppfyllas. Samhälle Kan dra nytta av ditt område expertis för att förändra och förbättra din inställning. Som en del av en gemenskap av globala ledare du hjälper tackla utmaningarna som samhället står inför. Som opinionsbildare du kommer att ha en positiv inverkan på världen du bor och arbetar i. Datum Fyra år deltid program. Steg 1 består av fem på campus moduler spridda över en 18-månadersperiod. Steg 2 består av 6 på campus moduler under loppet av 30 månader. Den verkställande PhD 2017 - 2021 kohort börjar på onsdag 13 September 2017. Avgifter År 1: 18,000 € År 2: € 16,000 År 3: 13,000 € År 4: € 13,000 (Ytterligare år: € 6,500) Plats Antwerpen Management School Sint-Jacobsmarkt 9-13 BE-2000 Antwerpen belgien Krav Vi tar endast emot deltagarna i Executive forskarutbildningen med en motivation och vilja att bidra till akademisk forskning och bli nästa generation företagsledare. Kandidater måste ha en MBA eller magisterexamen från ett ackrediterat akademisk institution, har minst tio års yrkeserfarenhet inom området ledning och demonstrera akademiska och yrkesmässiga utveckling. Programmet ges på engelska. Utmärkt muntlig och skriftlig kunskaper i engelska krävs därför. Sökande vars modersmål inte är engelska kan krävas för att ta Test av engelska som främmande språk (TOEFL). Grad / certifiering Efter att framgångsrikt försvara din doktorsavhandling (efter 4 år), kommer du att tilldelas en doktorsexamen (PhD) utfärdat av universitetet i Antwerpen. [-]

Doktor I Antropologi Och Social Förändring

California Institute of Integral Studies
Campusstudier Deltid September 2016 Amerikas förenta stater San Francisco

Antropologi och social förändring är unikt bland forskarutbildning i USA på grund av dess fokus på aktivist antropologi. [+]

Den Antropologi och social förändring är unikt bland forskarutbildning i USA på grund av dess fokus på aktivist antropologi. Vi anser att antropologer bör analysera, diskutera och undersöka den möjliga; att de skulle undersöka alternativa institutioner; att de måste tillsammans reflektera och diskutera dilemman på andra möjliga världar. Denna gemensamma ansträngningar att förstå "riktiga utopier" sker i form av analytiska och etnografisk studie av befintliga alternativ i nuet. I en viss mening, vi är en avdelning av postcapitalist studier. Men genom denna komplicerade ord, postcapitalism, vi vill inte att hänvisa till några drömde upp utopi, inte heller en spekulativ utforskning av futuristiska scenarier. Medan vi håller med Lewis Mumford om "vikten av att bygga slott i himlen" ser vi som en ännu mer angeläget behov av att studera politik alternativ här och nu: behovet av att samarbeta med postcapitalist kulturer som redan byggs, och förstå andra världar som är redan möjligt. Tillsammans med aktivisterna i Världssocialt forum, vi tror att "en annan värld är möjlig." Den roll som de nya sociala rörelserna, påminns vi är inte att erövra världen, men att göra det på nytt. Vad är då den roll och ansvar antropologi och andra samhällsvetenskaper? I en värld full av så många kriser, några saker verkar vara mer relevant än systematisk forskning kontra hegemoniska kunskaper och metoder. Samhällsvetare bör lämna pessimism på bättre tider. Antropologi, i synnerhet, är väl rustad för att delta i "nowtopian" uppgiften att bygga samhällsvetenskaplig kunskap som ser bortom kapitalismen, hierarki och ekologisk katastrof. Utövandet och teknik för etnografi ger en viktig modell av en möjlig "postcapitalist" samhällsvetenskap. Som en samtida antropolog, en vän av vårt program, som nyligen noterades när en "utför en etnografi, observerar vad människor gör, och sedan försöker utröna de dolda symboliska, moraliska eller pragmatiska logik som ligger till grund för sina handlingar, ett försök att komma åt hur människors vanor och åtgärder vettigt på ett sätt som de inte själva är helt medveten om. " Vi ber våra elever att göra just detta: att titta på dem som skapar hållbara alternativ, för att försöka ta reda på vad som kan vara de större konsekvenserna av vad de redan gör, och sedan erbjuda dessa idéer tillbaka, inte så recept, men som bidrag, möjligheter-som gåvor. Detta program ger utrymme och möjlighet att delta med många traditioner av radikala stipendium och emancipatoriska samhällsvetenskap. Vi anser att antropologer bör analysera, diskutera och undersöka den möjliga; att de skulle undersöka alternativa institutioner; att de måste tillsammans reflektera och diskutera de dilemman aktivist antropologi. Den kollektiva ansträngning förståelse "riktiga utopier" sker i form av analytiska och etnografisk studie av verkliga historiska alternativ i nuet. Detta i sin tur kräver ett seriöst engagemang i sociala rörelser som är inblandade i produktionen av alternativ. Studenterna förväntas ha en utmärkt kunskaper i historia, debatter, och perspektiv av samtida sociala rörelser. Dessa rörelser förekommer i den historiska, sociala och kunskapsteoretiska sammanhang kolonisering, utveckling och globalisering. Som bidragsgivare till boken ifrågasätter utveckling påminner oss, mer än en av sex människor lever nu i slumområden, över en miljard i en värld av jobless growth, eller ingen tillväxt. Lösningar som erbjuds av traditionella samhällsvetenskap är ofta orsaken till problemet, och våra studenter förväntas ha en god förståelse för sammanflätade historiska processer av kolonisering, utveckling och liberal modernitet. Forskarutbildningen är utmärkande för sitt fokus på alternativ. Vilka är några av dem? Arbetarkooperativ i Oakland, sociala center i Italien, autonoma rättssystem i Guerrero, gemenskap trädgårdar i Detroit, ockuperade självstyrda fabriker i Argentina, "bra regering" av zapatisterna, buen vivir (gott liv) och plurinationalism i Bolivia, deltagande demokrati i Kerala, solidaritet ekonomi Mondragon, PARECON i Winnipeg, pedagogik av blocket i afroamerikanska samhällen, alternativa miljö i Afro-colombianska flodområden, juridisk pluralism, oberoende av migration, marginaliserade medicinsk praxis i Sydasien, solidaritet rörelsen i New York City, kommunala jordbruket i Malawi, hydda dweller demokrati i Sydafrika, Copwatch i LA, biologisk mångfald i Brasilien, reparativ rättvisa i Ohio, kunskaps allmänningar och globalisering, oberoende medier, och självständiga livsmedelssystem i Japan, är bara några av exemplen av postcapitalist möjligheter. Det finns så många fler, och ett av de ansvarsområden våra studenter är att upptäcka dem. Programmet är utmärkande i sin betoning på: Postcapitalist analys av historiska alternativ i den nuvarande Globala sociala rörelser och förlorade revolutionära skatter Frågor om kolonialism, globalisering, utveckling Anarkist, marxist, feministiska teoretiska perspektiv Politisk ekologi Integration av aktivism och stipendie: att utveckla forskningskompetens inom aktivist etnografi, interkulturell översättning, och frigörande forskning Många klasser innefattar en forskningskomponent och doktorsavhandling bygger på aktivistetnografisk forskning. Aktivist etnografiska ramverk inkluderar deltagande och samarbete forskningsmetoder samt nyare forskning tekniker och strategier i samband med militanta forskning och co-forskningsmetoder. Deltids Curriculum Studenter kan bedriva en deltid studieprogram i samråd med sin akademiska rådgivare. PhD antagning krav Inträde i forskarutbildningen i antropologi och social förändring kräver en magisterexamen. Studenter med en MA från en annan skola eller från en annan avdelning på kritisk informationsinfrastruktur kan kräva upp till ytterligare ett år av kurser som en del av forskarutbildningen. Studenter med en MA i antropologi och social förändring från kritisk informationsinfrastruktur inte kräver ytterligare kurser. Antropologi och social förändring PhD koncentrationen är ett bostadsområde program. Vi är intresserade av att skapa en gemytlig gemenskap av forskare, inte konkurrenskraftiga akademiker; vi tror på att utbilda intellektuella och inte proffs. Vi tror att professorer och studenter är co-elever, och att lärande och kunskapsproduktion, är ett deltagande, inkluderande, och horisontell process. Vårt program är förmodligen inte den bästa passform för dem som vill undervisas i den vertikala loppet av ett traditionellt klassrum. Snarare är detta ett unikt och inspirerande plats för aktivist forskare som brinner för samskapande kunskap som är användbar, relevant och integrerad. De sökande måste uppfylla de allmänna antagningen kraven i institutet. Dessutom, två rekommendationsbrev, en från en akademisk rådgivare eller någon som känner till den sökandes förmåga att göra akademiskt arbete, och en från en handledare i en nyligen professionellt eller volontär inställning krävs. De sökande uppmanas också att inkludera en ny urval av vetenskapligt skrivande. Den erforderliga självbiografiska uttalande ska beskriva viktiga händelser i den sökandes liv som har lett till beslutet att fortsätta tillträde till denna avdelning. Ett mål uttalande som omfattar områden av akademiskt intresse bör ingå. Antagning till forskarutbildningen utan en MA i antropologi från kritisk informationsinfrastruktur Eleverna kommer in i forskarutbildningen utan en MA i antropologi och social förändring från kritisk informationsinfrastruktur är skyldiga att vidta ytterligare 12 till 15 enheter av MA-nivå kurser inom antropologi och social förändring Program. Studenter kan kräva ytterligare ett år på sig att slutföra dessa kurser. När eleverna är upptagna, kommer rådgivare att underlätta utarbetandet av en skräddarsydd läroplan avtal som införlivar dessa ytterligare kurser och föreslår en tidslinje. Dessa ytterligare kurser inkluderar tre av följande fem kurser: Idéer för åtgärd: Social teori för Radical Change Globala sociala rörelser Unthinking social- och kommunalhögskolan Radikal Teori Radical Political Economy [-]

PhD I Pedagogik

Charles University in Prague Faculty of Education
Campusstudier Deltid 4 år September 2016 Tjeckien Prag

En examen från forskar utbildningsprogrammet i utbildning är bekant med de centrala begrepp och teorier inom utbildnings discipliner, inklusive utbildningsmetodik, som han / hon kan tillämpa praktiskt hantera teoretiska och empiriska problem i skolsystemet och på utbildningsområdet i allmän. [+]

PhD-program på deltid 2016/2017. Profil för examen En examen från forskar utbildningsprogrammet i utbildning är bekant med de centrala begrepp och teorier inom utbildnings discipliner, inklusive utbildningsmetodik, som han / hon kan tillämpa praktiskt hantera teoretiska och empiriska problem i skolsystemet och på utbildningsområdet i allmän. En examen huvudämne ämnesdidaktik integrerar allmän kunskap inom utbildning och undervisning relaterade yrkeskunskaper och kan tillämpa denna praktiskt när man gör empirisk forskning inom ämnesdidaktik och när du arbetar med vetenskapliga projekt. En examen är kvalificerad att arbeta i pedagogisk forskning och utveckling. Han / hon är utrustad med den grundläggande kompetens som krävs för en universitetslärare som används inom forskning och utbildning och likasinnade institutioner. Terminsavgift 180.000 Kč Detta antal beräknades genom automatisk valuta omvandling med växelkursen för euro: 27.055 Egenskaper hos de Studier Forskarutbildningen är tänkt som ett förberedande program för vetenskapsmän och forskare vars kreativa strävanden att bidra till utvecklingen av teori och forskning inom utbildningsområdet vetenskaper. Programmet syftar företrädesvis för att förbättra deras relevant expertis för att sprida relevanta forskningsresultat och trender inom utbildning och att odla metodologiska befogenheter doktorander. Allmän inriktning av utbildningen ger studenterna möjlighet att bekanta sig djupare med pedagogiska discipliner. Tyngdpunkten i den doktorsavhandling är en doktorsavhandling / uppsats, definierad som ett original akademiskt arbete vars resultat berika respektive ämnesområdet i ett bredare sammanhang för att utveckla disciplin. Beskrivning av urvalsprovet och utvärderingskriterier INTRÄDESPROV Kandidater till forskarutbildning i utbildning förväntas: Visa intresse för utbildning i allmänhet (till exempel genom att delta i vetenskapliga konferenser och konferenser för lärare, deltar i forskargrupper, som arbetar i utbildningsinstitutioner). Ha en överblick över de viktigaste vetenskapliga tidskrifter och böcker med anknytning till utbildning. Kandidaten ska sända, tillsammans med hans / hennes ansökan, en förteckning över litteratur (böcker) från utbildningsvetenskap och närliggande discipliner som han / hon har läst, liksom vetenskapliga tidskrifter i den inlämnade han / hon är förtrogen med. Den litteraturlista kommer att utgöra ett diskussionsunderlag vid urvalsprovet. Leverera i förväg (måste skickas tillsammans med ansökan), presentera och försvara en tydlig, genomförbar och hög kvalitet förslag forskningsprojekt på upp till 10 sidor (se nedan för specifikationer). Urvalsprovet är en muntlig presentation av den sökande framför ingången kommittén. Förslaget till forskningsprojektet Temat för avhandlingen bör motsvara med tematiska områden som valts av handledare (se nedan). Förslaget forskningsprojektet (bör vara upp till 10 sidor långa) ska innehålla följande: 1. Kännetecken för forskningsämnet / området och dess relevans, en litteraturöversikt i ämnet, och / eller dess teoretiska bakgrund. 2. Formulering av ett forskningsproblem och specifika frågeställningar. 3. Beskrivning av den metod som valts för att besvara frågeställningar. 4. Planera för genomförandet av forskningsprojektet. 5. Referenser (alla arbeten som nämns i texten). Ingången kommitté utvärderar kvaliteten av det presenterade forskningsprojektet förslag och förmågan att försvara den i en kritisk diskussion. Evalutionskriterie: Sökanden kan få högst tio poäng är antalet poäng för antagning till studien få minst sju poäng. Villkor för tillträde Kandidaterna är upptagna att studera om de uppfyller alla behörighetskrav: a) att lämna in en ansökan i tid och med alla nödvändiga uppgifter och kosttillskott, b) för att leverera en bestyrkt kopia av slutförandet av magisterexamen, c) att passera en inträdesprov, nå minsta antal som bestäms av dekanus. [-]